ارتباط هنر با همه ابعاد زندگی

ارتباط هنر با همه ابعاد زندگی

مدیرعامل خانه نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروزه در هیچ بعدی از زندگی انسان، نمی‌توان بخش کوچکی پیدا کرد که ارتباطی با هنر نداشته باشد.


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد قطبی در ادامه سلسله وبینارهای حکمرانی خلاق و دانش‌بنیان به تشریح موضوع «هنر؛ خیال‌های نظام یافته» پرداخت و گفت: زیبایی برخاسته از ظرافت است؛ زیبایی نقش پوسته را دارد و نظم و انتظام هسته مرکزی هستند.
وی ضمن بیان ارتباط هنر و وجود انسان ادامه داد: هنر دارای زیبایی، ظرافت، ملایم طبع و نافذ است؛ البته باید دانست هر چه با طبع انسان سازگار نباشد، هنر نیست. نفوذ یکی دیگر از آثار هنر بوده که وجود انسان را درگیر خودش می‌کند؛ در واقع هنر در وجود انسان نفوذ کرده و بلافاصله با حواس او ارتباط برقرار می‌کند.
امروزه در هیچ بعدی از زندگی انسان، نمی‌توان بخش کوچکی پیدا کرد که ارتباطی با هنر نداشته باشد؛ معماری، ادبیات، فیلم و موسیقی از جمله ابعاد هنر در زندگی انسان هستند.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق افزود: یکی از رایج‌ترین سبک‌های مصرف هنر برای قشر نوجوانان، مصرف تفننی است؛ زیبایی، رزم، کاربرد، آیین و مذهب از دیگر رژیم‌های مصرف هنر هستند.
وی توجه به بخشی از راهبردها برای توسعه درست هنر در سطح جامعه را الزامی دانست و اظهار کرد: از جمله راهبردها برای توسعه صحیح هنر در زندگی می‌توان به ارتباط تفننی اشخاص با یک رشته هنری، استفاده از هنر به عنوان روش مؤثر و نافذ برای انتقال معانی و مفاهیم، ایجاد تناسب و لطافت محیط و متن زندگی و تقویت هنرهای سنتی در مقایسه با هنرهای نوین اشاره کرد.
حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به ارتباط هنر و کسب و کار خاطرنشان کرد: زمینه کسب و کار هنر بسیار گسترده است از جمله حوزه‌های خیال‌ورزی، ابداع، تولید، تکثیر، عرضه، فروش، کاربرد، رزم، مذهبی و تفننی. امروزه روش‌های خوبی از جمله قانون، خدمات، محصول، آیین، عادت‌واره، ساختارهای فرایندی، اسطوره و هنر برای انتقال و ترویج ارزش‌ها در سطح جامعه موجود است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه