شناسایی ۱۳ هزار بیمار دیابتی در خراسان ‌شمالی

شناسایی ۱۳ هزار بیمار دیابتی در خراسان ‌شمالی


​​​​​​​معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دومین واحد دیابت استان در شهرستان شیروان به بهره‌برداری رسید که از این پس بیماران دیابتی شهرستان‌های فاروج و شیروان زیر پوشش خدمات این مرکز قرار خواهند گرفت.
علی عفتی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه پیش از این تنها واحد دیابت در کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد فعال بوده است، اظهار کرد: اکنون ۱۳ هزار بیمار دیابتی در کل استان شناسایی شده‌اند، ۳ هزار بیمار دیابتی از این تعداد وابسته به انسولین هستند که در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت شده‌اند.
وی با بیان اینکه تمام خدمات بیماران دیابتی در این مراکز با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود افزود: بیماران دیابتی پس از شناسایی و ویزیت توسط مراکز بهداشتی، در صورت نیاز به کلینیک تخصصی ارجاع داده می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: برای دسترسی راحت‌تر بیماران، با حمایت مسئولان شهرستان شیروان، برنامه حضور پزشکان مرتبط، متخصصان چشم، داخلی، قلب و ارولوژی علاوه بر روزهای دیگر، در روزهای شنبه و دوشنبه ویژه ویزیت بیماران دیابتی برنامه‌ریزی شده است‌. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه