عامل شهادت دو بسیجی تسلیم قدرت اطلاعاتی

تشریح نحوه دستگیری قاتل فراری در نیمه‌شب

عامل شهادت دو بسیجی تسلیم قدرت اطلاعاتی

فرماندار مشهد در جمع خبرنگاران گفت: عامل شهادت شهیدان زینال‌زاده و رضازاده با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی کمتر از 30ساعت پس از وقوع این اقدام تروریستی همراه با چهار نفر دیگر شناسایی و دستگیر شد.


محسن داوری ضمن تسلیت شهادت دو بسیجی غیور مشهدی در پی این اقدام تروریستی، در تشریح نحوه دستگیری این اغتشاشگر و همدستانش گفت: تعدادی از اغتشاشگران عصر 26آبان ماه در منطقه‌ای (حوالی حرعاملی) از شهر مشهد دست به اقداماتی زدند که منجر به شهادت این دو عزیز بسیجی و مجروحیت چهار نفر دیگر شد.
فرماندار مشهد ادامه داد: از همان لحظات اولیه فرار عامل این اقدام جنایتکارانه، نیروهای انتظامی، امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند. همت بالایی در این بازه زمانی توسط دستگاه‌های یاد شده انجام شد تا عوامل دخیل در ماجرا راهی برای فرار نداشته باشند.

قاتل در محاصره اطلاعاتی
داوری بیان کرد: الحمدلله باعنایت امام رضا(ع) و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته همچنین با تلاش جان بر کفان نیروهای فراجا این فرد به همراه چهار نفر از همدستانش هنگام فرار، در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و دستگیر شد.
پس از دستگیری فرد تروریست و دیگر همدستانش و طی شدن اقدامات انتظامی و امنیتی، مراحل انتقالشان به مشهد با تدابیر ویژه‌ای انجام شد. پرونده که در شعبه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال رسیدگی است دیگر مراحل مورد نیازش را نیز طی خواهد کرد و این فرد به سزای عملش خواهد رسید.
وی بیان کرد: این افراد تصمیم داشتند درقالب یک تیم پنج نفره از کشور خارج شوند اما موفق به این کار نشدند چرا که تمامی آن‌ها در تور اطلاعاتی مأموران قرار گرفته بودند و در فرصتی مناسب ، عملیات دستگیری آن‌ها در یکی از استان‌های همجوار توسط نیروهای فراجا، سربازان گمنام امام زمان(عج) و... انجام شد.
عامل شهادت دو عزیز بسیجی پس از دستگیری، در همان مراحل اولیه به اقدامات جنایتکارانه‌اش اعتراف کرد.

فرق اغتشاشگر با مردم
داوری در واکنش به پرسش خبرنگار قدس که مردم از برخی ناامنی‌های ایجاد شده گلایه‌مند و خواستار برخورد با متخلفان هستند، در این زمینه چه تدبیری خواهد شد، بیان کرد: در برخورد با افراد مختلف تفاوت وجود دارد، قبول داریم بعضی افرادی که اوایل به صحنه آمدند احتمالاً اعتراض و یا گلایه‌ای داشتند، این افراد اغتشاشگر نیستند. بعضی‌ها هم اگر منصفانه نگاه کنیم فریب خورده بودند و آن‌ها هم ناآگاهانه وارد ماجرا شده بودند که این افراد هم اغتشاشگر نیستند.
وی گفت: بخشی هم به نیت اغتشاش وارد میدان شدند که با آن‌ها تا این لحظه مماشاتی نشده است. عده‌ای وقتی متوجه شدند دشمن در حال سوءاستفاده از آن‌هاست از ماجرا فاصله گرفتند. درمورد عاملان اصلی اغتشاش هم تعداد زیادی در بازداشت به سرمی‌برند. امیدواریم در هفته آینده پرونده‌های بیشتری از این افراد در دادگاه مطرح و برای برخی از آن‌ها دادگاه علنی برگزار شود کما اینکه پرونده اولین متهم یکشنبه هفته گذشته در دادگاه مطرح شد و درحال رسیدگی است.
اگر افرادی شامل رأفت اسلامی شدند همان افراد ناآگاهی بودند که رهبر معظم انقلاب در صحبت‌هایشان به آن اشاره داشتند. اما امروز کسانی که در صحنه هستند نه معترض هستند و نه ناآگاه؛ این افراد به قصد ترور و تخریب اموال عمومی وارد عمل شده‌اند که نمونه عینی آن را در ماجرای شهادت دو بسیجی مدافع امنیت مشاهده کردیم.

اجرای حکم الهی و قانونی برای متهمان، به‌زودی
دادستان مشهد هم در این زمینه گفت: درپی ایجاد ناآرامی توسط عده‌ای از اغتشاشگران در بولوار حر عاملی مشهد در تاریخ ۲۶آبان ماه که درنهایت منجر به شهادت دو نفر و زخمی شدن چهار تن دیگر از بسیجیان حافظ امنیت شد؛ با صدور دستورات لازم، پرونده قضایی تشکیل و با حضور بازپرس ویژه، اقدامات ضروری برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد.  درودی ضمن قدردانی از همه عوامل عملیاتی و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مأموران سختکوش نیروی انتظامی، بیان کرد: درپی یک کار گسترده و دقیق، تیم عمل‌کننده موفق شد بامداد روز گذشته، فرد قاتل با هویت «مجید رضا - ر»  را هنگام طی مسیر برای خروج از مرز‌های غربی در استان سمنان دستگیر کند.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با عنایت پروردگار، مراحل دادرسی این پرونده با سرعت، دقت و صحت پیگیری می‌شود و حکم الهی و قانونی در مورد این افراد در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مراسم وداع با شهدا و مطالبه مردم از حاکمیت
خبر دستگیری این تروریست و چهار همدست او درحالی در میان مردم متدین مشهدی موجی از شادی ایجاد کرد که جمع کثیری از اهالی مشهد جمعه شب گذشته با حضور در محل وداع با پیکر دو شهید مدافع امنیت واقع در خیابان هنرور با سر دادن شعارهایی مانند «برادر شهیدم راهت ادامه دارد» و «مماشات با اغتشاشگر کافیست» خواستار برخورد قاطعانه مسئولان با عاملان اغتشاش و ناامنی در شهرها شدند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه