کشف پرنده شکاری پیش از قاچاق به افغانستان

کشف پرنده شکاری پیش از قاچاق به افغانستان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: یک بهله پرنده شکاری دلیجه هنگام قاچاق به افغانستان در مرز دوغارون کشف شد.


یوسف اربابی افزود: مرزبانان پاسگاه 17شهریور واقع در مسیر تایباد-گمرک دوغارون هنگام بازرسی مسافران، این پرنده را از یک تبعه افغانستانی کشف کردند.
وی ادامه داد: این فرد با تشکیل پرونده برای پیگیری تخلف از طریق مراجع قضایی، به اداره حفاظت محیط زیست تایباد انتقال یافت. به گزارش صدا وسیما، اربابی با استناد به ماده۱۳ قانون شکار و صید بیان کرد: هر فرد متخلفی که مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری مانند شاهین، بحری، بالابان و دلیجه کند، علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده، به جزای نقدی از ۶0میلیون تا ۱۲۰میلیون ریال محکوم خواهد شد. وی اظهار کرد: براساس یکی از مصوبات شورای عالی محیط زیست، ضرر و زیان وارده برای هر بهله دلیجه ۳۰۰میلیون ریال تعیین شده است.
این مسئول با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: هر کس بدون دریافت مجوز قانونی، حیوانات وحشی عادی، در معرض نابودی و کمیاب، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیرشکاری بومی یا مهاجر وحشی به طور زنده یا غیرزنده و نیز اجزای این حیوانات را صادر کند یا هنگام خروج از کشور دستگیر شود، به مجازات قاچاق کالای ممنوعه محکوم می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه