راستی‌آزمایی ایجاد اشتغال دستگاه‌های دولتی

راستی‌آزمایی ایجاد اشتغال دستگاه‌های دولتی

رئیس مرکز پایش و اشتغال کشور گفت: راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی ایجاد اشتغال در دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی به صورت میدانی در کشور آغاز می‌شود.


به گزارش ایرنا، پژمان اکرامیان در بجنورد اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در کشور ایجاد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل را برای امسال تعهد کردند که امید می‌رود به طور کامل محقق شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ هزار شغل (با کد ملی) در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف عملکرد خود در زمینه اشتغال را در سامانه مربوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت می‌کنند و پایش اشتغال کشور در سه مرحله صحت‌سنجی می‌شود که شامل نظارت پیامکی، تلفنی و پایش میدانی است.
رئیس مرکز پایش و اشتغال کشور گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار کد ملی در فرایند نظارت تلفنی قرار گرفته است و نظارت‌های میدانی به وسیله مراکز مشاوره انجام می‌شود. 
اکرامیان درباره حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به اجرای طرح‌های اشتغال‌زا گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد فرصت‌های شغلی مصوب شده که از این رقم حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال بهزیستی و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه