لطفاً از میزبانی قطر  درس بگیریم

لطفاً از میزبانی قطر  درس بگیریم

سینا حسینی


رویداد بزرگی نظیر برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال بی‌شک یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای ورزشی دنیاست که هر طیفی از کنار آن بهره‌برداری مطلوب خود را انجام می‌دهد تا حدی که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در جهان با تشکیل یک کارگروه ویژه و به‌کارگیری صاحبنظران تلاش می‌کنند بیشترین بهره را از این حوزه داشته باشند.
پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر مسئولان اجرایی و تصمیم گیرندگان ورزش ایران ادعاهای فراوانی را مطرح کردند، اما وقت‌کشی و اهمال مدیران مسئول سبب شد بهترین فرصت برای برخورداری از این عرصه از دست برود.
بدون شک با اتمام رقابت‌ها و انتشار خبرهای شوکه کننده درآمدزایی قطر در کنار میزبانی جام جهانی افسوس بزرگی را برای ما  که از این فرصت به این سادگی عبور کردیم  به وجود می‌آورد. میزبانی قطر در رقابت‌های جام جهانی می‌تواند یک سند راهبردی ایده‌آل برای ورزش ایران به حساب آید تا مدیران ورزشی کشورمان بیاموزند با حرف زدن هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد، بلکه برای پیشرفت و ترقی باید به سمت عمل گرایی گام برداشت. برگزاری مسابقات جام جهانی بیخ گوش ایران با این حجم از سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های پرشمار به همان اندازه که برای مدیران و مسئولان ورزش کشور که برای رفتن به دوحه از هفته‌ها قبل چمدان خود را بسته اند جذابیت دارد، می تواند یک زنگ خطر بزرگ نیز به حساب آید که اگر به همین منوال در جا بزنیم خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود، از دایره کشورهای قدرتمند قاره کهن خارج خواهیم شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه