قطر؛ میزبان، تنها تیم تازه‌وارد

قطر؛ میزبان، تنها تیم تازه‌وارد


قطر، تنها تیم این دوره از مسابقات است که نخسنین حضورش را در جام جهانی  تجربه می‌کند. آن‌ها به یمن میزبانی‌ که در سال 2010 بدست آوردند، موفق شدند جزو تیم‌هایی باشند که طعم حضور دربزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را می‌چشند. عنابی‌ها سال‌هاست برای فرا رسیدن چنین روزی لحظه‌‌‌ شماری کرده‌اند، برنامه‌ریزی داشته‌اند و هزینه‌ زیادی متقبل شده‌اند.
فلیکس سانچس، سرمربی اسپانیایی قطر در سال‌های ابتدایی قرن بیست‌ویکم، اسپانیا را ترک کرد و به حاشیه‌ خلیج فارس آمد تا در کمپ اسپایر تیم و طرز فکری را پرورش دهد که بتواند آن‌ها را به جمع قدرت‌های آسیا اضافه کند؛ اتفاقی که سرانجام در سال 2019 رقم خورد. قطر در امارات، برای اولین‌بار، با پیروزی در 100درصد مسابقات، بر بام آسیا ایستاد و نشان داد بذرهای ریخته شده در سال‌های قبل، آماده‌ برداشت است.
این تیم در چند سال اخیر بازی‌های پرتعدادی را انجام داده است. آن‌ها با حضور در مسابقات کوپا آمریکا، گلدکاپ و همچنین انجام بازی‌های پرتعداد دوستانه در اردوهای بلند مدت اروپایی سعی کرده‌اند بازیکنان خود را با فضای فوتبال خارج از قاره‌ کهن آشنا کنند.
در ترکیب عنابی‌پوشان ستاره‌هایی چون اکرم عفیف، معز علی، عبدالکریم حسن، حسن الهیدوس و ... حضور دارند. باید دید قطر هم مانند کره‌جنوبی و ژاپن در سال 2002 می‌تواند در کنار میزبانی، طعم اولین صعود را بچشد یا خیر؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه