امیدآفرینی؛ شاخص ا‌یران‌دوستی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شماری از مردم اصفهان تبیین کردند

امیدآفرینی؛ شاخص ا‌یران‌دوستی

در ایام سالگرد حماسه و ایثار مردم اصفهان و تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در شهر اصفهان، جمعی از مردم این استان، صبح دیروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.


​​​​​​​به گزارش قدس، رهبر انقلاب، روز گذشته در دیدار جمعی از مردم اصفهان گفتند: مناقب اصفهان یکی دو تا نیست. اصفهان شهر علم است، شهر هنر است، شهر جهاد است، شهر زنده است. در باب علم، در اصفهان شاید در این 100سال اخیر تعداد علمای بزرگ اصفهان که اهمیتشان و ارزششان و شهرتشان مربوط به خصوص اصفهان نیست، بعضی‌ها همه‌ دنیای اسلام را، بعضی همه‌ ایران را فرا گرفته، اگر بخواهیم اسم بیاوریم، در فقه و در فلسفه و در حدیث و در تفسیر و امثال این‌ها یک کتاب قطور خواهد شد فقط اسمشان را اگر بنویسیم. بزرگان علمای ما حتی تا زمان نزدیک به ما مثل مرحوم آقای نائینی، مرحوم آسید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آشیخ محمدحسین اصفهانی، این‌ها همه بزرگان علم دوران‌های مختلف، قبل از این‌ها، قبل از این‌ها، قبل از این‌ها تا حدود 400سال اصفهانی‌اند. شهر علم است دیگر. یعنی تربیت‌کننده است، نه فقط در فقه، در فلسفه هم همین جور است، بعضی هم اصفهانی نیستند، لکن در اصفهان رشد کردند، در اصفهان بروز کردند، اصفهان این‌ها را رو آورد. این خصوصیت اصفهان است. شهر ایمان و محبت به اهل بیت(ع) است.

مسئله‌ آب اصفهان مسئله‌ مهمی است و آن را دنبال‌گیری کردم 
رهبر انقلاب اظهار داشتند: مسئله‌ آب اصفهان مسئله‌ مهمی است. بنده هم دنبال این قضیه بوده‌ام. دوستان متعددی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم،‌ دنبال‌گیری کردیم. اخیراً هم من دنبال‌گیری کردم. الحمدلله مشغولند، یعنی کارهای خوبی دارد انجام می‌گیرد؛ پنج شش اقدام. حالا مثلاً ممکن است گفته شود بعضی از این‌ها بلندمدت است، خب باشد، بالاخره دارد کار انجام می‌گیرد، دارد پیش می‌رود و ان‌شاءالله حل خواهد شد. من حالا به مسئولین محترم دولتی که واقعاً‌ تلاش هم می‌کنند، کار می‌کنند، سفارش می‌کنم در این زمینه هر چه ممکن است بیشتر تلاش کنند، هر چه ممکن است سریع‌تر کار کنند؛ یعنی واقعاً مردم اصفهان شایسته‌ این هستند که ما شب و روز نشناسیم.  خیلی از جوانان ما نمی‌دانند در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد، با انگیزه و حرکت مردم و با دست خالی پیروزی درخشانی بدست آوردیم. 
رهبر انقلاب در این دیدار افزودند: دفاع مقدس هشت ساله خیلی حادثه‌ مهمی بود. خیلی از جوان‌های ما نمی‌دانند چه اتفاقی افتاد. هشت سال همه‌ قدرت‌های دنیا یک طرف؛ ایران یک طرف. خب حالا مثلاً در بعضی از جاها یک حوادثی هست، به یک کشوری حملاتی می‌شود مثلاً، اولاً به آن وسعت نیست که در ایران بود. ثانیاً بالاخره کسانی هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند. آن زمان ناتو همراه صدام بود، آمریکا به خصوص همراه صدام بود، شوروی سابق همراه صدام بود، بعضی از کشورهای اروپا که خیلی وابستگی به شوروی نداشتند وابستگی به آمریکا هم نداشتند آن‌ها هم همراه صدام بودند مثل یوگسلاوی. یعنی همه‌ دنیا یک طرف بود و جمهوری اسلامی یک طرف. خب در این جنگ با همین حرکت مردم و همین انگیزه‌های مردم آن هم با دست خالی ایران توانست پیروز بشود. ما در جنگ هشت ساله یک پیروزی کامل و درخشان پیدا کردیم.

 پیشرفت جمهوری اسلامی، منطق لیبرال دموکراسی را باطل می‌کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این دیدار تأکید کردند: مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران است که اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند، در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد. ایشان افزودند: غربی‌ها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همه‌ دنیا را غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست و وارد شدند. به بهانه‌ ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور، خزائن آن کشور را و منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: یک نمونه‌اش جلو چشم شما همین افغانستان است دیگر. آمریکایی‌ها آمدند 20سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام دادند، بعد از 20سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سر کار افغانستان. دادند به او، با این فضاحت خارج شدند. ایشان افزودند: حالا اگر یک حکومتی، یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرال دموکراسی را رد کند و با یک منطق واقعی به مردم هویت بدهد، به مردم کشورش هویت بدهد، آن‌ها را زنده کند، آن‌ها را بیدار کند، آن‌ها را قوی کند و در مقابل لیبرال دموکراسی بایستد، این منطق لیبرال دموکراسی را ابطال می‌کند؛ این جمهوری اسلامی است.

پیشرفت جمهوری اسلامی برای غرب غیرقابل تحمل است
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه گفتند: مشکل غرب و استکبار با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی دارد پیشرفت می‌کند، دارد رونق می‌گیرد، این پیشرفت را همه‌ دنیا دارند می‌بینند و به آن اعتراف می‌کنند، این برای غرب غیر قابل تحمل است، این را حاضر نیست تحمل کند. ایشان افزودند: اگر ما پیشرفت نمی‌کردیم، اگر ما حضور قدرتمند در منطقه از خودمان نشان نمی‌دادیم، اگر ما در مقابل آمریکا و استکبار صدایمان می‌لرزید، حاضر بودیم زورگویی آن‌ها، قلدری آن‌ها را قبول بکنیم، این فشارها کمتر می‌شد؛ البته می‌آمدند تسلط پیدا می‌کردند، اما دیگر تحریم و این فشارها و این چالش‌های این‌ جوری کم می‌شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: هر وقت جمهوری اسلامی - در این سال‌ها چون اوضاع مختلف بوده دیگر، می‌دانید خودتان - هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه