به یاد سرو سرافراز شاهدان وطن

دو شهید مدافع امنیت و یک شهید مرزبانی در میان جمعیت پرشور مردم مشهد تشییع شدند

به یاد سرو سرافراز شاهدان وطن

مراسم تشییع پیکر شهیدان بسیجی «حسین زینال‌زاده» و «دانیال رضازاده» و سرباز شهید مرزبانی «رضا رضوانی» که در مرز سراوان به شهادت رسیده بود، با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در مشهد برگزار شد.


آیین تشییع با سرود ملی جمهوری اسلامی و نوای زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) آغاز شد و در مسیر، پیکرهای گلگون کفن فرزندان رشید شهر با نوای «حیدر، حیدر» و «لبیک یاحسین» از خیابان‌های مشهدالرضا عبور کرد.
مادر شهید بسیجی دانیال رضازاده در این مراسم گفت: من تنها همین یک پسر را داشتم، اگر باز هم فرزند پسر داشتم در همین راه فدا می‌کردم تا کور شود چشم دشمنان که نمی‌توانند ببینند.
وی افزود: امروز دانیال را تقدیم انقلاب و کشور کردم؛ چرا که او عشق به رهبر داشت و در همین راه نیز شهید شد و به آرزویش رسید.
همسر شهید دانیال رضازاده نیز اظهار کرد: دلتنگ دانیالم هستم، دلتنگ قدم زدن‌هایمان در خیابان‌هایی که همیشه می‌گفتیم امن‌ترین خیابان‌های دنیاست اما من صبور می‌مانم و بی‌تابی نمی‌کنم.
در خلال سخنرانی و قرائت دلنوشته همسر شهید دانیال رضازاده نیز مردم در کنار تکبیر فریاد برآوردند: «منافق آشوبگر اعدام باید گردد». 
حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده نامقی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: پیکر مطهر سه شهید گرانقدر حافظ امنیت در گلزار بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده خواهد شد.
معاون هماهنگی زیارت استانداری خراسان رضوی نیز گفت: مردم برابر اقدام‌های آشوبگران کوتاه نمی‌آیند و دشمنان را ناکام خواهند گذاشت. ما برای مردم احترام قائلیم، منتقدان از شرایط موجود، فرزندان و برادران ما هستند و ما موظفیم برای حل مشکلات مردم به سراغ آنان برویم اما حساب اغتشاشگران از معترضان جداست.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها درخصوص دهه هشتادی‌های ما دچار اشتباه محاسباتی شدند؛ ما 16 هزار دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم و این بار نیز نوجوانان ما آمریکایی‌ها را نابود خواهند کرد.
مراسم وداع با شهید حافظ امنیت رضا رضوانی با حضور شهردار مشهد، اعضای شورای شهر و جمعی از کارکنان در نمازخانه شهرداری مشهد برگزار شد.
شهید رضوانی چهارشنبه گذشته در مرز سراوان حین پایش و کنترل نوار مرزی دچار سانحه شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد. صبح روز گذشته پیکر دو بسیجی شهید حافظ امنیت با حضور گسترده دانشجویان و دانشگاهیان در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی مشهد تشییع شد.
دانشجویان شرکت‌کننده در این آیین ضمن وداع با پیکرهای این شهدا شعارهای «فتنه‌گر، داعشی پیوندتان مبارک/ حرف ما یک کلام، انتقام والسلام / این نقشه‌ها تکراریه، فتنه‌ها آمریکاییه/ زن، زندگی، شرافت » سر دادند.
براساس اعلام روابط عمومی سپاه خراسان رضوی پیکر پاک این شهدا صبح یکشنبه در بهشت رضا تدفین می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه