شناسایی هویت عامل شهادت دو بسیجی مدافع امنیت

رئیس پلیس مشهد خبر داد

شناسایی هویت عامل شهادت دو بسیجی مدافع امنیت

فرمانده انتظامی مشهد گفت: هویت عامل شهادت دو بسیجی مدافع امنیت، شناسایی و این فرد تحت تعقیب نیروهای ویژه قرار گرفته است.


تصویرهایی که دل هر آزاده‌ای را به درد آورد
پنجشنبه گذشته خبر شوکه کننده شهادت دو بسیجی مدافع امنیت در فضای مجازی منتشر و به سرعت دست به دست شد. لحظاتی بعد فیلم دوربین‌های مداربسته از این جنایت هم رسانه‌ای شد.
بازبینی این قطعه فیلم نشان می‌داد عامل جنایت که حدود 30 سال دارد، به یکی از نیروهای بسیجی که پشت یک خودرو سواری از روی موتور به زمین افتاده، چند ضربه چاقو با قساوت تمام می‌زند. در همین حین دومین نیروی بسیجی که متوجه ماجرا شده برای نجات جان این مدافع امنیت وارد عمل می‌شود و به سمت او حمله می‌کند که عامل جنایت که در تصویرها مشخص است یک فرد عادی نیست و آموزش حمله با سلاح سرد را دیده، ضربه‌ای به گردن نفر دوم می‌زند و به سمت دیگران حمله‌ور می‌شود. دیگر از اینجا به بعد در فیلم منتشر شده، دیده نمی‌شود.

خون‌هایی که برای امنیت جامعه روی زمین ریخت
از همین رو فرماندار مشهد طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: عصر پنجشنبه دو نیروی بسیجی با ضربات چاقوی آشوبگران در مشهد به شهادت رسیدند. محسن داوری اظهار کرد: متأسفانه در چهارراه عامل مشهد اغتشاشگران و عوامل آشوب با تهدید قصد تعطیلی مغازه‌ها را داشتند؛ اما با حضور نیروی انتظامی، افراد متفرق شدند.
وی افزود: با متفرق شدن اغتشاشگران، یکی از این افراد به طور ناگهانی با چاقو به پنج بسیجی که با فاصله دورتر از محل درگیری نیروی انتظامی بودند، حمله می‌کند که دو نفر شهید و سه نفر زخمی می‌شوند.
فرماندار مشهد تصریح کرد: این اتفاق در خیابان حر عاملی 33 افتاده و نیروهای بسیجی برای تأمین امنیت کسبه و مردم محل در آنجا حضور داشتند که با سلاح سرد مورد حمله قرار می‌گیرند و دو نفر از این عزیزان(دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده)به شهادت می‌رسند.
گفتنی است شهید دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده دو بسیجی امنیت بودند که در مشهد به شهادت رسیدند.
در ادامه این خبر آمده بود: شهید حسین زینال‌زاده دانشجوی دانشگاه شهید منتظری و شهید دانیال رضازاده نیز دانشجوی دانشگاه فنی شهید منتظری، خادم الشهدا، خادم طرح ولایت، خادم کاروان‌های اربعین و جهادگر اردوهای جهادی است.
همچنین محمدحسین ندای، مهدی غفاری و ابراهیم غفاریان از دیگر بسیجیان مشهدی نیز مصدوم شده و در بیمارستان بستری هستند.
از همین رو و برای دریافت جزئیات تازه‌ای از ماجرا موضوع را ابتدا از یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضایی مشهد پیگیری می‌کنیم که مشخص می‌شود تمامی زوایای ماجرا به صورت دقیق از سوی مقام قضایی در حال پیگیری بوده و در این زمینه دستورات ویژه‌ای هم صادر شده است.

پلیس سایه به سایه در تعقیب مرد جانی
کمی بعد با رئیس پلیس مشهد تماس می‌گیریم تا از آخرین جزئیات ماجرا و اقدامات پلیسی برای شناسایی این آشوبگر اطلاعاتی کسب کنیم. در این زمینه سرهنگ احمد نگهبان به قدس گفت: پس از وقوع این جنایت و با اقدامات پلیسی صورت گرفته، هویت عامل حمله به دو بسیجی مدافع امنیت مورد شناسایی دقیق قرار گرفت.
رئیس پلیس مشهد بیان کرد: از همین رو و با توجه به اینکه پرونده در شعبه ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال رسیدگی است، پس از هماهنگی‌های قضایی یک تیم ویژه از مأموران پلیس برای دستگیری این فرد شرور وارد عمل شده‌اند.
بر اساس بررسی‌های انتظامی صورت گرفته این احتمال وجود دارد که چند فرد دیگر هم با عامل این جنایت همکاری کرده باشند که تحقیقات دقیق در این زمینه در حال انجام است. سرهنگ نگهبان تصرح کرد: ان‌شاءالله و به حرمت خون پاک دو شهید عزیز هرچه سریع‌تر این فرد دستگیر و به چنگال عدالت سپرده خواهد شد.

تشییع پیکر پاک شهدای امنیت در مشهد
در عین حال در خبرها آمده است: پیکر پاک شهیدان بسیجی دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده و شهید مرزبانی رضا رضوانی امروز شنبه 28 آبان ماه در مشهد تشییع می‌شود .
در این زمینه بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اعلام کرد: پیکر پاک شهیدان بسیجی دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده و شهید مرزبانی رضا رضوانی شنبه 28 آبان ساعت ۱۴:۳۰ از مسیر بولوار شهید قرنی، تقاطع یا چهارراه مجد، میدان توحید، خیایان توحید، خیابان آیت‌الله شیرازی به طرف حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود .

نکته رسانه
متأسفانه رأفت اسلامی که تا به امروز حاکمیت و دستگاه قضایی، انتظامی، سپاه و بسیج با این دست از اوباشگرانی که به اسم آزادی حتی اجازه کاسبی کردن را از مغازه‌داران شهر گرفته‌اند، سبب شده تا مردم در شهر از این اقدامات به تنگ بیایند و گلایه‌مند باشند.
همچنین بررسی‌های میدانی که خبرنگار ما از سطح شهر داشته است، تهدید به آتش زدن مغازه‌ها و رفتاری که اوایل انقلاب از گروهک مجاهدین خلق شاهد بودیم، سبب بروز نارضایتی عمومی شده و مطالبه مردم از دستگاه‌های مذکور برخورد قاطعانه با اغتشاشگران و اجرای هرچه سریع‌تر احکام آن‌هاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه