آمریکا به دنبال تکرار نقشه ۲۸ مرداد است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

آمریکا به دنبال تکرار نقشه ۲۸ مرداد است

اعتصاب برای کسانی است که معترض باشند و موضوعی را مطالبه کنند؛ اما اینکه به ‌زور عده‌ای مغازه‌های خود را ببندند، در حالی ‌که مطالبه ندارند، کجای دنیا سابقه داشته که اعتصاب، اجباری باشد؟ مسئولان بدانند که نباید اقتدار نظام تبدیل به انفعال شود. امنیت بازیچه نیست که عده‌ای بخواهند آن را ملعبه خود قرار دهند.


به گزارش قدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی‌(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تحریف بخشی از سخنان خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته اظهار کرد: در مسئله جهاد تبیین که هفته گذشته مورد بحث قرار گرفت، یک بازخوانی نسبت به انقلاب و پیدایش نظام اسلامی از دل این انقلاب مطرح شد تا نسلی که پیروزی انقلاب را ندیده و آن لحظات را درک نکرده است، با حقایق مواجه شود. با این حال، در شرایطی که هفته گذشته مطرح کردیم که در عرصه جهاد تبیین باید از همه امکانات، سرمایه‌های مادی و معنوی و ظرفیت‌ها و امکانات فناوری روز استفاده شود و نباید منتظر ماند که فضای مجازی مدیریت و شبکه‌های فاسد و مفسد بیگانه فیلتر شود، عده‌ای چنین تلقی کردند که با فیلترینگ مخالفت شده است.
وی افزود: بنده گفتم که در انتظار فیلترینگ نباشید؛ اما عده‌ای این‌طور القا کردند که ما با فیلترینگ مخالف هستیم. این را بگویم که مسئولان بدانند. همه آن‌هایی که مسئول فضای مجازی بودند و شبکه‌های اجتماعی دشمن را بی‌در و دروازه و ولنگار در این کشور رها کردند، باید پاسخگوی همه خون‌های پاک شهدایی باشند که در این روزها بر زمین ریخته می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن بازخوانی تاریخ کودتای ۲۸ مرداد به‌عنوان نخستین و تنها توطئه موفق آمریکا در تاریخ، گفت: سرآغاز همه ‌چیز در این کشور، کودتای ۲۸ مرداد بود که در آن، دولت ملی به توطئه آمریکا سرنگون شد و یک مزدور وابسته بر ملت ما تسلط یافت. برادران و خواهران، چه باعث شد تا نقشه ۲۸ مرداد در این کشور موفقیت‌آمیز اجرا شود و چرا آمریکا در حال اجرای دوباره این نقشه است؟ این مسائل باید به‌ دقت مورد بررسی و تبیین قرار بگیرد.
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: آمریکا می‌خواهد با تکرار این نقشه بتواند دوباره بر ملت ایران مسلط شود. نقشه آمریکایی در توطئه‌های اخیر این است که از یک سو با جلادان و اراذل و اوباش و از سوی دیگر با زنان معلوم‌الحال به جان مردم بیفتد. فردی برایم تعریف می‌کرد که در دوران کودتای ۲۸ مرداد، روزی در دروازه تهران «شعبان بی‌مخ» را دیده بود که با چاقو بر پیشانی یک آقا پسر دانشجو کلمه خائن را می‌نوشت. این داعشی‎های ناپاکی که در حال اغتشاش هستند، از جنس همان شعبان بی‌مخ هستند. در جریان شهادت شهدایی هم که به شهادت رسیدند، حرکت و منظره، نمونه حرکت شعبان بی‌مخ بود. اینکه یک نفر بیاید با چاقو به گردن جوانی بکشد و سراغ دومی برود، این دیگر اعتراض نیست. کجا اعتراض می‌کنید؟ در آغوش آمریکا و در حالی ‌که دست در دست قاتلان و آدمکش‌ها دارید؟
وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با همان ابزار ۷۰ سال پیش، توطئه خود را جلو ببرد، اظهار کرد: دشمن نمی‌داند که این مردم دیگر ملت ۷۰ سال قبل نیستند. این مردم، ملتی هستند که هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سر گذاشتند و با ۱۷هزار شهید، منافقان ناپاک وابسته به اجانب را از کشورشان بیرون کردند. بنابراین دیگر نقشه کودتای ۲۸ مرداد دوباره جواب نخواهد داد. در مقابل، این‌هایی هم که روسری از سر برمی‌دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان افراد معلوم‌الحال کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند. آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟
نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی، افزود: امروزه همه رسانه‌های آمریکایی از «BBC» گرفته تا «ایران اینترنشنال»، «منوتو» و سایر این بوق‌های دروغ، در حال ترویج همان نقشه کودتای ۲۸ مرداد هستند. 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه اعتصاب با اجبار به اعتصاب متفاوت است، گفت: اینکه مغازه‌داران حاضر به بستن مغازه‌های خود نیستند و شما ناکام ماندید، چرا انتقامش را از دو پسر جوان و نخبه دانشگاهی گرفتید؟ مسئولان بدانند که نباید اقتدار نظام تبدیل به انفعال شود. امنیت بازیچه نیست که عده‌ای بخواهند آن را ملعبه خود قرار دهند. اگر به دشمن رو بدهید، او پا پیش می‌گذارد و نتیجه آن هم شهادت‌های مظلومانه همین بسیجیانی است که خون‌های پاکشان بر زمین می‌ریزد و خانواده‌هایشان را داغدار می‌کند. امیدواریم که مسئولان ما با کمال اقتدار برخورد کنند و این بساط آمریکایی از کشور ما جمع شود.

مطالبه جدی برخورد با اغتشاشگران 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برخورد با اغتشاشگران، آسیب زنندگان به بیت‌المال و برهم‌زنندگان نظم عمومی مطالبه جدی مردم است.محمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد  افزود: در حوادث اخیر کاملاً مشهود است که هدف، ضربه زدن به نظامی اسلامی است و کشور‌های غربی به صراحت اعلام کرده‌اند که از اغتشاشگران و گروهک‌های ضد‌انقلابی حمایت خواهند کرد. خشونت حداکثری را این روزها مشاهده می‌کنیم که به کار می‌برند. ده‌ها شهید و صد‌ها مجروح تقدیم کرده‌ایم. حسینی گفت: ما هم اکنون به جز جنگ سایبری و مجازی در جنگ اقتصادی هم هستیم. بعضی کانال‌های مجازی و افراد با اخبار دروغین موجب افزایش قیمت ارز در هفته‌ اخیر شدند که با درایت دولت آن را کنترل کردیم.
لازم به ذکر است پس از نماز جمعه دیروز جمعی از اصناف، بازاریان و نمازگزاران در پاسداشت حرمت خون شهدای امنیت به صورت خودجوش راهپیمایی کردند.
در این راهپیمایی اصناف، بازاریان و نمازگزاران با حضور پرشور خود بار دیگر ضمن تجدید بیعت با شهدا بر تداوم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه