اغتشاش، تحریم و تهدید سه ضلع جنگ ترکیبی

نگاهی به دست‌های پشت پرده خارجی در حوادث ایران

اغتشاش، تحریم و تهدید سه ضلع جنگ ترکیبی

اظهارات روز گذشته معاون رئیس جمهور درباره دستگیری چند عامل دخیل در جنایت ایذه، در حالی که قصد فرار از ایران را داشتند، بار دیگر نقش دولت‌های خارجی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن‌ها در اغتشاشات کشورمان را برملا کرد.


​​​​​​​محسن رضایی که در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا در استان خوزستان حضور داشت از بازداشت سه نفر از عوامل حادثه تروریستی ایذه هنگام خروج از مرز باکو خبر داد. وی در عین حال به مردم اطمینان داد هرکسی در این حادثه دخالت داشته است هر که باشد و در هر سوراخی رفته باشد او را دستگیر و از او انتقام خواهیم گرفت. 

همزمانی اغتشاش، تحریم و تهدید
واقعیت دست‌های پشت پرده خارجی در ناآرامی‌های کشورمان، هنگامی آشکارتر می‌شود که توجه داشته باشیم در ماجرای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) نیز سه تن از عوامل اصلی، شهروندانی از سه کشور جمهوری آذربایجان، افغانستان و تاجیکستان بودند. به نظر، دشمنان خارجی که آرمان‌های انقلاب را همواره تهدیدی خطرناک برای خود می‌دانند، فرصت کنونی را بهترین زمان برای ضربه زدن به ایران اسلامی یافته‌اند. جنگ ترکیبی همه‌جانبه دشمن برای بهره‌برداری از اغتشاشات به نفع خود و در نهایت به آشوب فرو بردن کشورمان و در نهایت 
سوریه سازی این جغرافیا حکایت دارد. این موضوعی است که مقامات ایالات متحده به روشنی به آن اشاره داشته و بر زبان آن‌ها جاری شده است. در آخرین مورد «رابرت مالی»، نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران روز دوشنبه و هنگامی که با پرسش خبرنگاری در مورد احیای برجام با جمهوری اسلامی روبه‌رو شد، گفت: تمرکز ما نه روی توافق هسته‌ای، بلکه روی معترضان ایرانی است. این در حالی است که ایالات متحده این روزها در تکمیل پازل جنگ ترکیبی خود، تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۳ شرکت تسهیل‌کننده فروش فراورده‌های پتروشیمی و نفتی ایران وضع کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا سه روز پیش نیز، ۶ فعال رسانه‌ای ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود. جالب اینکه همزمان شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز از امضای قطعنامه‌ای ضدایرانی خبر داد؛ قطعنامه که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس آن را تهیه کرده‌اند. 

جُکِ ورزش غیر سیاسی 
دشمنان در این بازی فشار، این بار حتی عرصه ورزش را هم بی نصیب نگذاشته‎اند. آن‌ها در حالی که شعارهای جذاب خود در مورد اینکه ورزش را سیاسی نکنیم از یاد برده‌اند، حال با بهره‌برداری از فرصت جام جهانی که بیخ گوش کشورمان در کشور کوچک قطر برگزار خواهد شد، به دنبال تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی هستند. بر این اساس سه‌شنبه هفته پیش بود که جواب جالب کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به پرسش حاشیه ساز و سیاسی اسکای‌ اسپورت -رسانه انگلیسی- بازتاب بسیاری داشت. این حاشیه سازی از سوی انگلیسی‌ها البته همچنان ادامه داشت تا جایی که دو روز پیش کاپیتان تیم فوتبال کشورمان، رسانه‌های انگلیسی را به  جنگ روانی در آستانه بازی‌های جام جهانی متهم کرد. علیرضا جهانبخش، در گفت‌وگو با روزنامه اکسپرس با بیان اینکه خبرنگاران انگلیسی سعی دارند حریفان مرحله گروهی خود را عصبی کنند، گفت: تمرکز تیمش بر رقابت در جام جهانی است نه اعتراضات.

بدانید ایران، لیبی و سودان نیست
البته این موج سواری دشمنان بر تحولات داخلی کشورمان از چشم مقامات ایرانی پنهان نمانده و پاسخ درخور را دریافت کرده است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ۲۶ آبان ماه با اشاره به این موضوع در توییتر خود نوشت: سرویس‌های امنیتی، رژیم جعلی اسرائیل و برخی سیاسیون غربی که برای جنگ داخلی، ویرانی و تجزیه ایران نقشه‌ها کشیده‌اند، بدانند ایران، لیبی و سودان نیست.  رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امروز دشمنان، تمامیت ایران و هویت ایرانی را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: بصیرت مردم، دشمن را مأیوس کرده است.  امیرعبداللهیان ۲۲ مهر ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نمی‌شود در اروپا خشن‌ترین مقابله با اغتشاش، عملی خوب و پسندیده باشد، اما همان کار در چارچوب قانونی در ایران سرکوب قلمداد شود، تصریح کرد: ایران سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست. پیش از این حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشداری شدیدالحن خطاب به سعودی‌ها گفته بود: به آل‌سعود و رسانه‌های تحت سیطره و کارگردان فتنه‌ها می‌گوییم مواظب باشید ‌به‌سراغتان می‌آییم، اما زیاد آرام نباشید نمی‌توانید برای ملت ایران التهاب ایجاد کنید و خودتان در آرامش باشید.در نهایت اینکه ایران اسلامی که با وجود دشمنی همه جانبه شیاطین خارجی، پس از ورود به دهه پنجم حیات خود به درختی تنومند تبدیل شده، بی‌گمان آن‌قدر آب دیده است که از این گردنه خطرناک و نسخه پیچیده شده بیگانگان هم عبور کرده و سربلند بیرون آید. رمز پیروزی ما در این میدان، قیام ملی علیه جنگ ترکیبی است و اینکه با بصیرت تبدیل به پیاده نظام شیاطین نشویم. پس باید خطاب به دشمنانی که به دنبال بهره‌برداری از این اتفاقات هستند، گفت: «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست - عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری».

خبرنگار: مهدی خالدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه