علیرضا جهانبخش؛ کاپیتان سربلند

ملی‌پوشان، حیله‌های رسانه‌ای را خنثی می‌کنند

علیرضا جهانبخش؛ کاپیتان سربلند

روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نوشت، «علیرضا جهانبخش» کاپیتان تیم ملی ایران، رسانه‌های انگلیسی را به  جنگ روانی در آستانه بازی‌های روز دوشنبه گروه B جام جهانی متهم کرد.اکسپرس نوشت، علیرضا جهانبخش، از موضع گیری سیاسی رسانه‌های انگلیسی انتقاد کرد.


جهانبخش گفت خبرنگاران انگلیسی سعی دارند حریفان مرحله گروهی خود را عصبی کنند. کاپیتان تیم ملی کشورمان خطاب به خبرنگار انگلیسی در کمپ تمرینی ایران در «الریان» گفت: پرسیدن این پرسش از سوی شما  تعجبی ندارد. اگر تیم شما با ما همگروه نبود، باز هم این سؤالات را می پرسیدی؟وینگر تیم ملی گفت: باید بگویم تمام تمرکز من و همبازی‌هایم روی فوتبال است. ما تنها به فوتبال فکر می‌کنیم و تمام هدفمان این است که به پیراهن تیم ملی احترام بگذاریم و هرآنچه داریم برای تیم ملی انجام دهیم. ما چند روز با یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های‌ زندگی‌مان فاصله داریم و تمام تمرکزمان را روی این بازی گذاشته‌ایم تا بتوانیم موجب خوشحالی مردممان شویم. شما درباره شادی پس از گل پرسیدید که یک مسئله شخصی است و هر بازیکن برای خودش یک شادی متفاوت دارد. همان‌طور که گفتم، تمام تمرکز ما روی این است که بازی خوبی مقابل انگلیس انجام دهیم و سعی کنیم بهترین عملکردمان را برای شادی مردم کشورمان داشته باشیم.
روزنامه «میرر» نیز نوشت: انگلیس دوشنبه آینده در نخستین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر به مصاف ایران می رود و علیرضا جهانبخش در نشست خبری گفت که پرسش‌ها در مورد حوادث در ایران، تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در تیم ملی فوتبال است.
میرر نوشت: علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران در آستانه بازی مقابل انگلیس به کارزار برای بی‌ثبات کردن تیمش توسط رسانه‌های انگلیسی اشاره کرد.جهانبخش گفت: خبرنگاران انگلیسی در تلاش برای تضعیف ذهنیت تیم ایران هستند.روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» نیز نوشت: کاپیتان ایران تیم رسانه‌ای انگلیس را به تلاش برای آشفتگی در تیم ملی ایران متهم کرد.«خبرگزاری فرانسه» هم در این رابطه نوشت، بازیکنان تیم ملی ایران به فوتبال فکر می‌کنند نه به حوادثی که این روزها در این کشور رخ می‌دهد. علیرضا جهانبخش، کاپیتان ایران هم روز پنجشنبه گفت تمرکز تیمش بر رقابت در جام جهانی است نه اعتراضات.

برای اهتزاز پرچم می‌جنگیم
طارمی هم در گفت‌وگو با سایت فیفا گفت: همیشه حداکثر توانم را برای تیم ملی گذاشته‌ام. همان‌طور که به شما گفتم آماده انجام هر کاری هستم تا طرفداران فوق‌العاده‌مان را خوشحال کنم. حضور در این جام جهانی به خودی خود افتخاری برای من و کشورم است. اگر بتوانیم پرچم خود را حتی بالاتر از گذشته به اهتزاز در آوریم، می‌توانیم با احساس موفقیت به خانه برگردیم. در هر صورت تمام تلاشم را می‌کنم تا در بهترین سطح خود بازی کنم.
«ایرانی‌ها از مجوز ویژه برای رفتن به قطر بهره‌مند خواهند شد. بنابراین طرفداران شما برای تشویق شما در این کشور حضور خواهند داشت. آن‌ها دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارند؟»، مهاجم ملی‌پوش پورتو این پرسش را هم این‌طور پاسخ داد: به شما گفتم ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند. ما در جام جهانی روسیه با اسپانیا و پرتغال بازی کردیم و هر بار هواداران ما بیشترین تعداد حضور در ورزشگاه را داشتند. این خود گویای چیزهای زیادی در مورد آن‌هاست. قطر به کشور ما بسیار نزدیک است که این یک مزیت است.

بیرانوند: برای شادی مردم ایران می‌جنگیم
در همین حال دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران هم گفت: ما همه تمرکز خود را روی این تورنمنت گذاشته‌ایم. هر کسی آرزو دارد اینجا باشد و ما اکنون اینجا هستیم و تمرکز خود را گذاشته‌ایم برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشیم.
بیرانوند عنوان کرد: بحث شادی یک مسئله شخصی است. وقتی که اینجا هستیم، یعنی آمده‌ایم تا مردم ایران را خوشحال کنیم، چون تیم ملی برای ایران است. وقتی ما اینجا آمده‌ایم، یعنی پایبند هستیم تا بتوانیم همه مردم ایران را خوشحال کرده و برای نخستین بار صعود کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

پاسخ دندان شکن کریم
کریم انصاری‌فرد هم از خجالت خبرنگار انگلیسی درآمد و گفت: ما هر جوابی بدهیم، شما هر طور دلت بخواهد می‌نویسی! به اینکه هر روز یک سؤال تکراری را از بازیکنان بپرسی احترام می‌گذارم چون وظیفه‌ات است.
وی افزود: ما یک تیم هستیم و من از علیرضا جهانبخش بابت اتفاقات دیروز دفاع می‌کنم. من برای کشورم ایران، نه جای دیگر؛ این قول را به شما می‌دهم که همه کار کنیم تا مردم‌مان خوشحال شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه