کشف سه قبضه سلاح گرم و دستگیری هشت نفر

با تلاش بسیجیان ناحیه مقاومت سپاه حضرت مسلم(ع) صورت گرفت

کشف سه قبضه سلاح گرم و دستگیری هشت نفر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) ویژه حاشیه شهر مشهد در این زمینه گفت: با تلاش تیم‌های قرارگاه عملیاتی امنیتی شهید سلیمانی این ناحیه مقاومت، سه قبضه سلاح گرم کشف شد و در این راستا چند شرور که عاملان نگهداری و استفاده از این ادوات بودند نیز دستگیر شدند.


دستگیری عاملان نزاع مسلحانه

سرهنگ پاسدار، شریف در تشریح نخستین اقدام بیان کرد: چندی پیش سه نفر از اوباش منطقه که از گذشته بر سر مسائلی با هم اختلاف شدید پیدا کرده بودند، به یک‌باره با هم در حوالی این ناحیه مقاومت بسیج درگیر شده و روی هم اسلحه می‌کشند.
وی تصریح کرد: در ادامه، دامنه نزاع به نزدیکی در ورودی ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) کشیده می‌شود و  یکی از طرف‌های نزاع که به سلاح وینچستر مسلح بود، دست روی ماشه می‌برد و به سوی دیگر اوباش منطقه شلیک می‌کند و فردی را که مقابل در این ناحیه مقاومت رسیده بود هدف قرار می‌دهد.
پس از شلیک، چند ساچمه هم به در ورودی ناحیه مقاومت برخورد می‌کند. همزمان دستور ورود به ماجرا صادر می‌شود؛ ولی پیش از خارج شدن نیروهای عملیاتی از ناحیه بسیج، تمامی این افراد از محل گریختند.
فرمانده این ناحیه مقاومت بسیج تصریح کرد: از همین رو موضوع به اطلاع قاضی عندلیب، معاون دادستان در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 مشهد رسید که در پی آن دستور شناسایی عاملان نزاع مسلحانه در منطقه صادر شد.
در ادامه نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی این ناحیه دست به کار شده و تمامی سرنخ‌های موجود را بررسی کردند و در نهایت پس از چند روز عامل اصلی این اقدام که همان فرد شرور مسلح به سلاح وینچستر بود، شناسایی شد. پس از آن ضابطان قضایی در حوزه مقاومت بسیج 10 حضرت مسلم(ع) این فرد را به همراه یکی دیگر از عاملان نزاع مسلحانه با انجام یک اقدام ضربتی دستگیر کردند. با دستگیری این افراد یک قبضه سلاح وینچستر به همراه مهمات مربوط کشف و ضبط شد. متهمان بازداشت شده نیز به دادسرای ناحیه چهار مشهد منتقل شدند.

کشف دو کلت کمری
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) ویژه حاشیه شهر مشهد در باره کشف دو قبضه سلاح کلت هم بیان کرد: بر‌اساس رسالتی که بر عهده این ناحیه مقاومت بسیج نهاده شده که همان مقوله تأمین امنیت مردم عزیز منطقه و مبارزه با هرگونه اخلال در نظم عمومی و برخورد با عاملان این دست اقدامات است، تیم‌های معاونت اطلاعات این ناحیه پس از رصد تحرکات مشکوک در شهرک شهید رجایی، به این یقین رسیدند که پنج نفر از افراد معلوم‌الحال در منطقه در زمینه خرید و فروش سلاح غیرمجاز فعالیت می‌کنند. با توجه به اهمیت ماجرا هماهنگی‌های مورد نیاز با مقام قضایی در دادسرای انقلاب مشهد صورت گرفت. سپس محل اختفای پنج فرد تحت رصد قرار گرفته که در حوالی بولوار شاهنامه بود، محاصره و تمامی آن‌ها دستگیر شدند.
وی گفت: در پی بازرسی از محل اختفای آن‌ها یک قبضه سلاح شاه‌کش به همراه مهمات مربوط و یک قبضه سلاح سرد کشف شد. در نهایت متهمان با توجه به دستور مقام قضایی پس از تکمیل پرونده و تحقیقات مورد نیاز به دادسرای انقلاب منتقل شدند.
سرهنگ پاسدار شریف ادامه داد: در آخرین اقدام که باز هم منجر به کشف یک قبضه سلاح کلت کمری و دو خشاب شد، این ناحیه مقاومت در منطقه فرد بزهکاری را شناسایی کردند که او هم در حوزه خرید و فروش سلاح غیرمجاز دست به اقداماتی زده بود. از همین رو محل تردد و حضور این فرد هم در شهرک شهید باهنر با دستور معاون دادستان در دادسرای ناحیه 4 مشهد محاصره و متهم که با فردی دیگر سوار بر یک دستگاه خودرو پژو پارس بود، دستگیر شد.
پس از آن طی بازرسی انجام شده سلاح جنگی از داخل خودرو کشف و ضمن انتقال متهمان به ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) خودرو آن‌ها نیز توقیف شد. در ادامه این افراد هم به دادسرای ناحیه4 مشهد منتقل شدند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه