رهبر معظم انقلاب حلقه وصل نخبگان هستند

کارگردان مجموعه مستند «غیررسمی» در گفت‌وگو با قدس:

رهبر معظم انقلاب حلقه وصل نخبگان هستند

به بهانه نزدیک شدن به پخش پنجمین قسمت از مستند غیررسمی؛ سراغ سید محمد علی صدری‌نیا، کارگردان این مجموعه رفته‌ایم  تا بیشتر با شخصیت اصلی این مستند آشنا شویم.


صدری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: رهبر انقلاب از سال ۹۵ تا ۹۸ یعنی تا پیش از شیوع کرونا، دیدارهایی با نخبگان و فعالان حوزه‌های مختلف، از فعالان فرهنگی گرفته تا نخبه‌های علمی و چهره‌های هنری داشتند که این جلسات در قالب جلسات غیررسمی برگزار می‌شد و بنا بر این بود که این جلسات خصوصی است و تصمیم بر انتشار آن‌ها نبود. اما پس از مدتی به دلیل همین خصوصی بودن و غیررسمی بودن ؛ اقبال ودرخواست حاضران در جلسات این بود که تصاویری از آن به همراه روایتش منتشر شود. این اقبال و استقبال مقدمه تولید مجموعه مستندهای «غیررسمی» شد. از اسفند ۹۷ پروژه غیررسمی و گپ و گفت‌های ابتدایی آن اتفاق افتاد؛ همچنین بازبینی فیلم جلسات، طراحی سناریو و مدل پرداخت به جلسات و ضبط گفت‌وگو با افراد حاضر در نشست، چند ماه طول کشید. صدری نیا در ادامه گفت: آن چیزی که بیشتر مدنظر تیم 
تولید کننده بود؛ این مسئله بود که به واسطه این نشست‌های خودمانی بتوانیم روایت‌های غیررسمی از شخصیت رهبر انقلاب را ارائه دهیم؛ چون در سال‌های گذشته معمولاً عمده تصاویری که از ایشان منتشر می‌شد و مردم می‌دیدند؛ بیشتر در خصوص جلسات و کنش‌گری‌های رسمی رهبری بوده است؛ یعنی فیلم سخنرانی‌ها ، دیدارهای عمومی و این جنس تصاویر. اما به واسطه این نشست‌های خصوصی‌تر، این فضا فراهم شد کمی سراغ زاویه‌های غیررسمی برویم و یک روایت تازه از ایشان را در چند قسمت‌ ارائه بدهیم. وی اضافه کرد: فضای غیررسمی جلسات و نوع ارتباطی که حضرت آقا با نخبگان حوزه‌های مختلف برقرار می‌کنند بسیار جالب است. ایشان، علاقه‌ دارند براساس فلسفه این جلسات،  دغدغه ها را بدون هیچ واسطه‌ای بشنوند. رهبری معتقدند بدون واسطه با نخبگان فعال، ارتباط بگیرند. این نوع ارتباط و مدل ارتباطی که ایشان دارند و واکنش‌های رهبری نسبت به نکاتی که مطرح می‌شود؛ مهم‌ترین بخشی است که در این دیدار ها به چشم می‌آمد. این دیدار‌ها، شاهد اتفاقات و ماجراهایی است  که هرکدام جذابیت خاص خودش را دارد. بخشی از این اتفاقات در چهار قسمت گذشته پخش شده و بخش دیگری نیز در قسمت پنجم پخش خواهد شد.  در کل نکته ویژه ای که باید به آن اشاره کرد، مدل ارتباط گیری  حضرت آقا با نخبگان حوزه‌های مختلف است. چیزی که به‌نظر بنده ضعف لایه‌های بعدی حاکمیتی ما را مورد بحث قرار می‌دهد. به نظر می رسد که تاکنون کمتر کسی از لایه های پایین تر حاکمیت، این مدل ارتباط را با نخبگان حوزه‌های مختلف برقرار نکرده است! 
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات رهبر معظم انقلاب، وصل کردن حلقه‌های مختلف به همدیگر است. یعنی در این جلسات حضرت آقا انگار داشتند حلقه‌های مختلفی از گروه‌های مختلف را به هم وصل می‌کردند. این، یکی از نکات جذاب این دیدار‌ها بود که به چشم من  آمد. قسمت پنجم «غیررسمی» در واقع آخرین قسمتی است که اکنون آماده پخش است و به دیدار جمعی از فعالان جهادی و اعضای گروه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم، با رهبرانقلاب می پردازد. این قسمت قرار است روز جمعه ساعت ۱۵ از شبکه سه و ساعت ۲۰ از شبکه یک پخش شود. بازپخش این مستند هم روز شنبه و یکشنبه از شبکه افق و مستند پخش خواهد شد.

خبرنگار: فاطمه سادات حمدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه