افزایش تولید کشاورزی با دانش نوین محقق می‌شود

افزایش تولید کشاورزی با دانش نوین محقق می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: کشاورزی محور استقلال و امنیت غذایی است که افزایش تولید در این بخش با بهره‌گیری از دانش نوین و اقدامات دانش‌بنیانی قابلیت تحقق پیدا می‌کند.


به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری در نشست با تولیدکنندگان بخش کشاورزی سبزوار اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید تلاش کند با استفاده از دانش‌های نوین، افزون بر خودکفایی در حوزه غذایی، آثار و پیامدهای بحران‌های خشکسالی و حوادث طبیعی را کاهش دهد.
وی افزود: خراسان رضوی در چند سال اخیر همچون بیشتر مناطق کشور گرفتار خشکسالی بوده و با کاهش تولیدات کشاورزی روبه‌رو شده است که باید با تلاشی جهادی، شیب این منحنی رشد منفی تغییر کند. استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش تولیدات کشاورزی به هر دلیلی قابل قبول نیست؛ چرا که این بخش ارتباط مستقیمی با امنیت و استقلال کشور دارد. نظری افزود: باید با نگاه دانش‌بنیان و فعالیت کیفی مبتنی بر دانش نوین، برداشت از واحد سطح در اراضی کشاورزی چند برابر شود و برای سطح زیر کشت بیشتر از بذری استفاده شود که کمترین نیاز آبی را دارد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش محوری جامعه روستایی در حوزه تولید افزود: با بازنگری در اجرای طرح هادی در بیشتر نقاط روستایی استان، بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه