امضای سند همکاری تأمین ریل ملی خطوط قطار شهری مشهد

استفاده از تولیدات داخلی در این حوزه کلید خورد

امضای سند همکاری تأمین ریل ملی خطوط قطار شهری مشهد

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری مشهد با شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حمایت از تولید ریل در ایران «ریل ملی» زیر چرخ خطوط مترو کلانشهر مشهد قرار خواهد گرفت.


​​​​​​​سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد گفت: وقتی ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند محصولاتی تولید کند که به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر شود حتماً می‌تواند چرخ مورد نیاز مترو را نیز تولید کند و در این راه شهرداری مشهد آمادگی دارد با ذوب‌آهن اصفهان همکاری کرده و از تولید چرخ ملی حمایت کند.
وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از فاز یک خط3 حدود ۹ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، رئیس‌جمهور در سفر به مشهد ۶ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفت اما باید بگوییم از این مبلغ تاکنون ریالی تخصیص داده نشده است.
وی اظهار کرد: با مصوبه و بدون تخصیص اعتبار نمی‌توان مترو احداث کرد بنابراین با توجه به اینکه هدف از توسعه خطوط ریلی به‌ویژه فاز یک خط 3، تسهیل سفر زائران و خدمات‌رسانی به آنان است از دولت می‌خواهیم تا به پایتخت معنوی ایران اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد هم گفت: طبق توافق‌های انجام‌ شده ذوب‌آهن اصفهان در بهمن ‌ماه امسال، ۲۴ کیلومتر از ریل مورد نیاز فاز یک خط3 را تحویل خواهد داد.
تونل خط3 در بخش شمالی در حال اتمام است و تنها ۴۰۰متر دیگر باقی ‌مانده تا دستگاه حفار به شهرک ابوذر رسیده و از تونل خارج شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه