توجه آستان قدس به توسعه باغات گرمسیری قابل قدردانی است

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح‌های آستان قدس رضوی در سرخس:

توجه آستان قدس به توسعه باغات گرمسیری قابل قدردانی است

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به خراسان رضوی، در شهرستان سرخس حضور یافت و از طرح‌های کشاورزی قراردادی و مشارکتی که با همت آستان قدس رضوی و کشاورزان بومی اجرایی شده و همچنین از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان، بازدید کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد در این سفر علاوه بر دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد و گفت‌وگو درباره تقویت همکاری‌های دولت و این آستان در عرصه کشاورزی، به شهرستان سرخس نیز سفر کرد تا از نزدیک از طرح‌های اجرا شده توسط بنیاد بهره‌وری موقوفات در این شهرستان به عنوان پایلوت و الگوی موفق این حوزه بازدید داشته باشد. ساداتی‌نژاد در این سفر ضمن بازدید میدانی از باغات گرمسیری گردو و خرما، با کشاورزان و باغداران این منطقه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از منطقه ویژه اقتصادی سرخس و گمرک شهید شوشتری که با سرمایه‌گذاری و مدیریت آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند بازدید کرد و با ظرفیت‌های آن آشنا شد. در این بازدیدها، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، معاون امور زراعت وزارتخانه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی نیز وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کردند و با طرح‌های مشارکتی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این شهرستان آشنا شدند.
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه توسعه باغات گرمسیری و کشت غلات است، گفت: با توجه به مؤلفه‌های طبیعی و اقلیمی ویژه منطقه از جمله خاک مناسب، این منطقه ظرفیت افزایش چند برابری تولید محصولات کشاورزی را دارد و توجه آستان قدس به این مزیت قابل تقدیر است.
 دکتر سیدمهدی موسوی بررودی، مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی نیز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری تصریح کرد: این نوع کشت یکی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به سابقه شرکت کشاورزی رضوی در اجرای طرح کشت قراردادی دانه‌های روغنی در چهار استان شرقی کشور، این شرکت می‌تواند الگو و همکار توسعه این طرح در سطح ملی باشد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه