نماینده‌های لیگ برتر در اقلیت

تیم ملی فوتبال ایران روی کاکل اروپایی‌ها می‌چرخد

نماینده‌های لیگ برتر در اقلیت

تیم ملی آماده حضور در جام جهانی قطر می‌شود و به نظر می‌رسد همچنان لژیونرها، شانس بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی ایران دارند.


جام جهانی روسیه، قرار گرفتن امید ابراهیمی و وحید امیری در ترکیب اصلی، غافل‌گیری بزرگ کی‌روش بود. بازیکنانی که نمایشی درخشان مقابل حریفان ایران داشتند. او در خط دفاع هم به روزبه چشمی و سپس مجید حسینی اعتماد کرد. در این جام جهانی هم، چند بازیکن لیگ برتری امیدوارند بتوانند جایی در ترکیب ثابت کی‌روش پیدا کنند.

گزینه اصلی
در بین دروازه‌بان‌های تیم ملی، فقط امیر عابدزاده در فوتبال اروپا بازی می‌کند و بقیه گزینه‌ها، لیگ برتری هستند. علیرضا بیرانوند، مثل جام جهانی قبل گزینه اصلی بازی درون دروازه تیم ملی است و مهم‌ترین نماینده لیگ برتری ترکیب ایران محسوب می‌شود. بیرانوند جام جهانی قبل با گرفتن پنالتی رونالدو مورد توجه قرار گرفت اما ترانسفر موفقی به فوتبال اروپا نداشت. او حالا به پرسپولیس برگشته و می‌خواهد درخشش روسیه را در قطر تکرار کند.

غافل‌گیری در خط دفاع؟
بیشتر مدافعان تیم ملی، در فوتبال اروپا یا لیگ ستارگان قطر بازی می‌کنند. رامین رضاییان و مرتضی پورعلی‌گنجی، مهم‌ترین چهره‌های لیگ برتری هستند که می‌توانند در خط دفاع برای ایران به میدان بروند. در سمت راست خط دفاع، شانس بازی رضاییان به جای صادق محرمی پایین به نظر می‌رسد. پورعلی‌گنجی هم رقبای سرسختی در پست مدافع میانی دارد اما شاید علاقه کی‌روش به او، سبب شود شجاع خلیل‌زاده و مجید حسینی را نیمکت نشین کند و غافل‌گیری ترکیب ایران در قطر لقب بگیرد.

دوباره «وحید»
جام جهانی 2018 کمتر کسی انتظار داشت وحید امیری، در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان برود. اتفاقی که افتاد و امیری، توانست عملکرد بسیار خوبی هم داشته باشد. امیری در این جام جهانی هم جدی‌ترین نماینده لیگ برتر در خط هافبک است. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، سامان قدوس و علی کریمی همگی در کشورهای اروپایی یا حوزه خلیج فارس بازی می‌کنند. میلاد سرلک شانس زیادی برای حضور در جام جهانی ندارد و روزبه چشمی هم بعید است بازیکن ثابت ایران در خط هافبک باشد.

خط حمله در انحصار اروپایی‌ها
خط حمله تیم ملی، در انحصار کامل بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی قرار دارد. مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، احتمالاً بازیکنان ثابت ایران در قطر خواهند بود. پس از آن‌ها هم کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده قرار دارند. با این شرایط، بازیکنان دعوت شده لیگ برتری در خط حمله شانس زیادی برای بازی نخواهند داشت و در این پست، لیگ برتری‌ها نیمکت نشین هستند.

اتکا به باتجربه‌ها
در مجموع با توجه به شرایط حاکم در گروه ایران و حضور کی روش روی نیمکت، آنچه عیان است اینکه او قطعاً به بازیکنان با تجربه بالای حضور در میادین بین‌المللی اتکا خواهد کرد و بسیار بعید است در ترکیب تیم ملی شاهد ریسکی از طرف وی باشیم. در تمرین دیروز  چهار بازیکن یعنی میلاد سرلک، امید نورافکن، محمدرضا اخباری و سامان فلاح غایب بودند؛ نفراتی که از ابتدا در تمرینات تیم ملی شرکت داشتند و غیبت آن‌ها می‌تواند به منزله خط خوردنشان از جام جهانی باشد. همچنین با توجه به اعلام باشگاه آاک یونان، احسان حاج صفی و میلاد محمدی دو ملی‌پوش ایرانی این تیم به اردوی ایران دعوت شده‌اند و حضورشان در جام جهانی قطر قطعی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه