آبروریزی آل‌خلیفه

گفت‌وگو با شیخ دقاق درباره انتخابات نمایشی رژیم بحرین

آبروریزی آل‌خلیفه

رژیم حاکم بر بحرین در حالی که بسیاری از انقلابیون و معترضان را به بند کشیده، در ادامه اقدامات نمایشی، پس از میزبانی از رهبر کاتولیک‌های جهان و شیخ الازهر، روز گذشته شوی انتخابات به راه انداخت تا شاید بتواند با این حربه‌ها کمی مشروعیت خریده و جایگاه خود را مستحکم کند.


​​​​​​​اقدامی که از همان ابتدا با تحریم گسترده مخالفان روبه‌رو شده و به شکست انجامید. در این راستا آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین روز چهارشنبه خواستار تحریم گسترده انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در این کشور شده بود. وی روز گذشته نیز در پیامی شنبه را روزی غم‌انگیز ملت خواند و خطاب به مردم بحرین تأکید کرد: شرکت در این انتخابات به معنای این است که به صهیونیست‌ها اجازه دخالت در امور بحرین را بدهید! 
مدیر حوزه‌های علمیه بحرینی‌های مقیم قم در گفت‌وگو با قدس در تحلیل اهداف منامه از برگزاری انتخابات پارلمانی باوجود کارنامه سیاه حقوق بشر آل‌خلیفه گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در بحرین در حالی است که منامه چند روز پیش میزبان کنفرانسی موسوم به «گفت‌وگوی صلح و همزیستی» بود. همه این اتفاقات در شرایطی می‌افتد که بسیاری از مخالفان سیاسی حکومت و به‌ویژه جامعه شیعیان به بهانه‌های واهی با مجازات‌های سنگین از جمله سلب تابعیت، اخراج و زندان‌های سنگین روبه‌رو هستند. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله الدقاق با بیان اینکه تمامی تحرکات با هدف کسب مشروعیت برای حکومتی است که از هیچ‌گونه مشروعیتی برخوردار نسیت، ادامه داد: آل‌خلیفه می‌خواهد با چنین اقدامات نمایشی و بردن مردم به پای صندوق‌های رأی آبرو و مشروعیتی برای خود دست و پا کند. این در حالی است که حتی پاپ در سخنرانی خود در منامه به‌طور تلویحی از سیاست‌های رژیم آل‌خلیفه انتقاد کرد. این مسئله بیش از پیش آل‌خلیفه را رسوا کرده و آبروی آن‌ها را برد و انتخابات هم این‌گونه خواهد بود. 
این مخالف بحرینی ساکن ایران در مورد نوع واکنش معارضان به تصمیم حکومت، افزود: راهپیمایی مسالمت‌آمیز همچنان ادامه دارد و در این مقطع نیاز به تشدید آن نیست. با وجود این، حکومت که خود را از مردم جدا می‌بیند همواره و از هر حرکت آن‌ها ترسیده و سعی در سرکوب آن‌ها دارد. پیرو همین مسئله است که اخباری از گسیل نیروهای سرکوب از سعودی به بحرین به گوش می‌رسد. حکومت حتی از این هم فراتر رفته و یک سرهنگ امنیت اسرائیلی را آورده تا به خیال خود امنیت انتخابات نمایشی خود را تأمین کند اما در نهایت آل‌خلیفه می‌داند در میان مردم جایگاهی ندارد. 
شیخ عبدالله دقاق در انتها با بیان اینکه مردم بحرین با تحریم انتخابات، رسوایی دیگری برای حکومت رقم خواهند زد، تصریح کرد: البته آل‌خلیفه در ادامه مسیر تزویر خود این‌گونه تبلیغ خواهد کرد که مشارکت مردم بالا بوده اما این تنها یک نمایش است. مخالفان سیاسی به‌خاطر سیاست سلطه‌طلبانه رژیم و نیز سازش و عادی‌سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن کورکورانه تابعیت سیاسی به خارجی‌ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان شرکت در انتخابات را تحریم کرده‌اند.

خبرنگار: مهدی خالدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه