سهم اندک خراسان جنوبی از بودجه فرهنگی

سهم اندک خراسان جنوبی از بودجه فرهنگی


​​​​​​​مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با انتقاد از سهم کم بودجه فرهنگی در استان، گفت: خواستاریم اعتبارات محرومیت‌زدایی فرهنگی در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد. به گزارش مهر، علی فرخنده در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به سابقه فرهنگی این استان بیان کرد: خراسان جنوبی با داشتن 2هزار و ۴۳ مسجد، ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری و ۲۵۰مؤسسه قرآنی در عرصه فرهنگ می‌درخشد.
وی با بیان اینکه اهالی سختکوش خراسان جنوبی دارای شور و شعور هستند که این ویژگی‌ها در صحنه‌های مختلف انتخاباتی و حماسی ثابت شده است، گفت: با وجود اینکه خشکسالی بر استان سایه افکنده؛ اما ارادت مردم در کمک به عتبات عالیات، رشد بی‌سابقه در کمک‌های مردمی به نیازمندان و درخشیدن در رزمایش کمک‌های مؤمنانه زبانزد است. وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان بیان کرد: تخصیص اعتبار در حوزه فعالیت با دفاع مقدس استان، تخصیص اعتبار در حوزه ساخت موزه استکبارستیزی طبس و فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی از جمله اقدامات انجام شده است.
فرخنده با انتقاد از سهم کم بودجه فرهنگی در استان، اظهار کرد: خواستاریم بودجه محرومیت‌زدایی فرهنگی در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد.عقب ماندگی زیرساخت‌های فرهنگی استان با وجود پروژه‌های ۱۰ ساله، نیازمند توجه ویژه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه