تأمین ۷۲ سری جهیزیه و اعزام ۵۵۰ زائر اولی به اربعین

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) پای کار قشرهای کم‌برخوردار

تأمین ۷۲ سری جهیزیه و اعزام ۵۵۰ زائر اولی به اربعین

معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۵۵۰ زائر اولی تحت پویش «سفیر احسان» که مورد شناسایی دقیق قرار گرفته بودند با حمایت مالی صورت گرفته برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) اعزام شدند.


​​​​​​​از سوی دیگر برای ۷۲ زوج جوان در شرف ازدواج جهیزیه تهیه شد که ارزش ریالی آن حدود ۲میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بود.
بدیهی که اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان را گسترده توصیف کرد، در تشریح بخشی از آن گفت: طبخ و توزیع غذای گرم توسط گروه‌های جهادی در حاشیه شهر یکی از این موارد بود که نام آن طرح اطعام غدیر بود. با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) حدود یک میلیارد تومان غذای گرم بین افراد نیازمند توزیع شد.
وی با اشاره به اجرای پویش «مشق احسان» که از ابتدای مهر ماه سال جاری شروع شده است، از تأمین و توزیع ۱۵هزار و ۸۰۰ عدد کیف و نوشت‌افزار در قالب این پویش خبر می‌دهد و بیان می‌کند: این طرح ادامه دارد و این بسته‌ها شامل کیف و انواع نوشت‌افزار است که هر بسته ۳۰۰ هزار تومان ارزش داشت و در  مجموع حدود ۵ میلیارد تومان برای این امر تخصیص اعتبار صورت گرفته و پرداخت شد.

نسیم احسان و لبخند احسان
معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان رضوی گفت: تأمین و توزیع ۳۰۰ کولر آبی ۴و ۶هزار  در تابستان امسال هم از دیگر اقدامات این ستاد بود. این طرح تحت پویش «نسیم احسان» اجرا شد و همچنین حمایت و برگزاری اردوی جهادی در خصوص تکمیل پروژه آبرسانی روستاهای تلفیقی شهرستان تایباد شامل روستاهای بهلول‌آباد و پل‌بند که به لحاظ دسترسی به آب شرب مشکل داشتند، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان رضوی بود که باز هم حمایت‌های مالی در این راستا صورت گرفت.
وی تصریح می‌کند: از موارد دیگر، برگزاری اردوی جهادی در کوهسرخ با موضوعات پزشکی و دندانپزشکی بود آن هم با نام پویش «لبخنداحسان». این طرح با نگاه به سلامت و دندان است که با همکاری علوم پزشکی کوهسرخ، افراد نیازمند شناسایی و به گروه جهادی معرفی می‌شوند.
بدیهی تأمین هزینه و اعزام ۵۵۰ زائر اولی تحت پویش «سفیر احسان» را که در سال جاری انجام شد، از دیگر فعالیت‌های این ستاد بیان می‌کند و می‌افزاید: این افراد در اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند و برای هر زائر اولی یک‌ میلیون تومان کمک هزینه در نظر گرفته شد.
از سوی دیگر هشت موکب ثابت و سیار در پنج روز پایانی ماه صفر به نام «موکب احسان‌الرضا(ع)» در استان برپا شد که این موکب‌ها در راستای پذیرایی و اسکان زائران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) فعالیت می‌کردند. روزانه حدود ۵هزار نفر در آن موکب‌ها اسکان یافتند، ۷۵ هزار کنسرو لوبیا و ۲۰۰هزار آب معدنی بین عزیزان زائر توزیع و حدود ۲۰۰ هزار غذای گرم نیز در این ایام طبخ و توزیع شد. به این نکته هم باید اشاره کرد که با برپا کردن چند نانوایی موقت، روزانه ۱۰ هزار قرص نان پخته و بین زائران توزیع شد. همه این فعالیت‌ها با کمک گروه‌های جهادی و مردمی و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شده است .

پویش دلگرمی در زمستان
وی اظهار کرد: در طرح «پویش دلگرمی» که همچنان ادامه دارد تاکنون۳۰۰ بخاری بین افراد نیازمند توزیع شده است. تهیه و توزیع ۵ هزار لباس زمستانی هم در دستور کار قرار دارد.
معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان اذعان می‌کند: توزیع ۷۲ سری جهیزیه شامل ۱۲ قلم کالای اساسی به ارزش هر جهیزیه حدود ۴۰ میلیون تومان از دیگر فعالیت‌هاست که تا پایان سال توزیع آن ادامه خواهد داشت. همچنین توزیع بسته‌های «لبخند مادری» شامل ۲۲نوع ضروری سیسمونی نوزاد در راستای حمایت از طرح فرزندآوری از دیگر طرح‌های این ستاد است.
وی در خصوص سهم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در بحث کشاورزی نیز توضیح می‌دهد: در بحث کشاورزی، ستاد هلدینگ‌های مختلفی دارد که در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند. یکی از آن‌ها هلدینگ کشاورزی است که به آن ورود پیدا کرده و فعالیت‌های آن را پیگیری می‌کنیم. در برخی از این طرح‌ها کارهای بزرگی در  استان و شرق کشور  انجام شده است. مجموعه کشاورزی که در تایباد مستقر است، یکی از بزرگ‌ترین فارم‌های پرورش شترمرغ را در بر می‌گیرد. همچنین در بحث گیاهان دارویی، زعفران و تولید علوفه فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است.

سخن آخر
وی در پایان تأکید کرد: لازم به یادآوری است برخی از طرح‌های ذکر شده اگرچه به تناوب انجام می‌شود؛ اما اگر اتفاقی رخ دهد و موضوعی نیاز روز باشد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به سرعت به ماجرا ورود و در حد توان برای حل مشکلات پیش آمده تلاش خواهد کرد و برای رفع آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود. 
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان نه تنها در یک حوزه بلکه در حوزه‌های مختلف، رسالتش را انجام می‌دهد که گستره آن  بسیار متفاوت و متنوع است. تمامی تلاش ما و همکارانمان در راستای حمایت از نیازمندان و محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار است.

خبرنگار: هادیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه