معنای آزادی در سرزمین هیتلر

افزایش تهدیدها علیه مسلمانان در آلمان

معنای آزادی در سرزمین هیتلر

در حالی که در تحولات داخلی اخیر ایران، آلمان در حمایت از اغتشاشگران و حامیان آن‌ها چیزی کم نگذاشته، در ادامه فضاسازی‌ها، احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی برلین با ارائه طرحی به پارلمان، خواستار بسته‌شدن «مرکز اسلامی هامبورگ» شدند.


​​​​​​​این نهاد مذهبی و فکری از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت‌الله بروجردی تأسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز است. این مجموعه اسلامی، کتابخانه‌ای با بیش از ۶هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی دارد.
به علت حضور قدرتمند لابی‌های رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در برخی شهرهای آلمان، پیش از این نیز هر از گاهی اتهامات و جوسازی‌هایی علیه این نهاد و سازمان مذهبی‌فرهنگی در فضای رسانه‌ای آلمان ایجاد می‌شد، اما در هفته‌های اخیر و پس از آغاز ناآرامی‌ها و اغتشاشات در برخی شهرهای ایران، حملات رسانه‌ای و سیاسی علیه مرکز اسلامی هامبورگ بیشتر شده؛ به‌ویژه اینکه دولت برلین همراه با آمریکا و برخی کشورهای اروپایی آشکارا و به دور از روکش‌های دیپلماتیک از اغتشاشات در ایران حمایت کردند.
درخواست بستن مرکز، یکی از بندهای طرح ۲۲ماده‌ای احزاب دولت ائتلافی آلمان علیه ایران است. این طرح با بهانه و عنوان انحرافی «دفاع از حقوق بشر»، منحصراً برای حمایت از اغتشاشگران و چگونگی ادامه ناآرامی‌ها در ایران تدوین شده و «تشدید تحریم‌ها علیه ایران و حمایت از نیروهای اپوزیسیون ایران در آلمان» از بندهای دیگر آن است. گویا برخی جریان‌ها در این کشور اروپایی، اغتشاشات و هیاهوی اخیر عناصر ضدانقلاب در خارج از کشور را فضای مناسبی برای طرح هرگونه اتهام بی‌اساسی علیه مرکز اسلامی هامبورگ دیده‌اند. این در حالی است که چندی پیش، خبری مبنی بر اخراج «حجت الاسلام سید سلیمان موسوی‌فر»، معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان منتشر شد. اما رویکرد ضد اسلامی اخیر برلین در حالی ادامه دارد که در چند سال گذشته شاهد موج اسلام‌ستیزی در این کشور هستیم. روز گذشته نیز یک مسجد متعلق به مسلمانان در منطقه گوتینگن در شمال آلمان از سوی برخی افراد ناشناس با ارسال یک نامه حاوی عبارات تهدیدآمیز و علامت صلیب شکسته تهدید شد. در بیانیه‌ای که از سوی مدیریت مسجد گوتینگن صادر شد، آمده: متأسفانه مسجد ما و مسلمانان شهر بار دیگر مورد تهدید و توهین نژادپرست‌ها قرار گرفتند. در ادامه این بیانیه آمده: پیام ارسال شده از سوی افراد ناشناس به آدرس مسجد ما، شامل عبارات تهدید آمیز، توهین‌های متعدد و نمادهای نازی است. پیش از این، افراد ناشناس ۲۲سپتامبر گذشته (1 مهر)، روی دیوار بیرونی همین مسجد یک صلیب شکسته نقاشی کرده بودند که پلیس آلمان در آن زمان اعلام کرد تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه