حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی دارفانی را وداع گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی دارفانی را وداع گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی شیرازی، از خطیبان حوزه علمیه مشهد دارفانی را وداع گفت.


به گزارش رواق، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی شیرازی از خطبای حوزه علمیه مشهد روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
رئیس جمهور و رئیس مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این استاد حوزه علمیه خراسان را تسلیت گفتند. 

مجاور با اخلاص حضرت ثامن‌الائمه (ع)
رئیس جمهور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج سیدجعفر طباطبایی، از اساتید حوزه علمیه خراسان و امام جماعت حرم مطهر امام رضا(ع) را به مردم و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت. 
متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:
درگذشت عالم پارسا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدجعفر طباطبایی موجب اندوه و تألم خاطر شد.
این عالم انقلابی که از مجاورین با اخلاص حضرت ثامن‌الائمه امام رضا(ع) بود، با کسب فیض از آن منبع نورانی، عمر پربرکت خود را وقف مجاهدت در مسیر تبیین و ترویج معارف اهل بیت(ع) نمود و با دانش و نفوذ کلام اثربخش به تربیت نفوس مستعده پرداخت. بی‌شک خدمات علمی این استاد وارسته همواره در یادها خواهد ماند.
اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم به‌ویژه فرزندان ارجمند آن فقید سعید و مردم ولایتمدار مشهد تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جد بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

مروج معارف اسلامی و شعائر اهل بیت (ع)
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی ارتحال حجت‌الاسلام سید جعفر طباطبایی، از اساتید حوزه علمیه خراسان را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:
ارتحال عالم جلیل‌القدر حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی، استاد اخلاق و از علما و وعاظ برجسته شهر مشهد مقدس موجب تأسف و تألم شد. این روحانی فرهیخته و بزرگوار و خادم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) عمر پربرکت خویش را در راه ترویج و تبیین معارف اسلامی و شعائر اهل‌بیت(ع) و گسترش امور فرهنگی و تبلیغی معطوف داشتند که به‌طور قطع حاصل خدمات ایشان ماندگار خواهد بود. ضمن عرض تسلیت به روحانیت معظم و حوزه‌های محترم علمیه شهر مشهد مقدس، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای آن عالم ربانی رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

شاگرد برجسته آیات‌عظام قزوینی
مرحوم طباطبایی، معلم اخلاق و مدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، از شاگردان مرحوم آیت‌الله حاج شیخ هاشم و آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی بود و پای درس‌های بزرگان این حوزه تربیت یافت و در دوران پربرکت زندگی خویش درزمینه وعظ و مجالس اهل بیت(ع) و بیان معارف ایشان بسیار کوشا بود. مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی امروز پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱  ساعت ۹ صبح از مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) به طرف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه