ایران با صعود شگفتی‌ساز می‌شود

برانکو درباره تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی:

ایران با صعود شگفتی‌ساز می‌شود


«توقعاتی» که از شبکه الکاس قطر پخش می‌شود، ویژه برنامه‌ای است که در آن چهره‌های ویژه و معروف دنیای فوتبال از کشورهای مختلف، تیم‌های صعودکننده به مراحل مختلف جام جهانی و قهرمان این پیکارها را پیش‌بینی می‌کنند و این بار نوبت به سرمربی تیم ملی عمان رسیده بود.
زمانی ‌که برانکو باید تیم‌های صعودکننده از گروه دوم با حضور ایران را حدس می‌زد، گفت: این گروه واقعاً سخت است و اینکه بتوان به‌ آسانی گفت چه اتفاقی رخ خواهد داد، مشکل است. او ادامه داد: آمریکا تیم خوبی دارد و معمولاً خوب بازی می کند، البته انگلیس جزو مدعیان است و در جام جهانی گذشته خوب بازی کرد. ایران هم تیم خوبی دارد و قطعاً می‌توانند به دور بعد راه پیدا کنند. فقط ولز شانس کمی برای صعود دارد. برانکو سرانجام برای انتخاب تیم‌های صعودکننده گفت: به نظر من انگلیس به عنوان تیم نخست راهی دور بعد می‌شود و ایران هم رتبه دوم را بدست خواهد آورد. سپس برای پیش‌بینی تقابل‌های دور یک هشتم نهایی، برانکو درباره جدال میان ایران و هلند گفت: طبیعتاً هلند می‌تواند راهی دور بعد شود.
در این لحظه مجری برنامه با خنده گفت: این صحبت شما موجب ناراحتی ایرانی‌ها نمی‌شود که برانکو پاسخ داد: البته قلب من با ایران است. ایران می‌تواند یک تیم غافلگیرکننده باشد. آن‌ها دو گلزن به نام‌های مهدی طارمی و سردار آزمون دارند و ایران می‌تواند هر تیمی را شکست دهد.
مجری برنامه همچنین از سرمربی کروات درباره تجربه حضور در جام جهانی 2006 آلمان پرسید و اینکه چه عواملی سبب ناکامی او با ایران شده است که برانکو پاسخ داد: در گروه بسیار سختی قرار داشتیم و چند بازیکن تیم مصدوم شده بودند، مانند علی کریمی. ما فرصت ریکاوری نداشتند و به مشکل خوردیم.علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران است که مصدومیتش شدید بود. آن دوره، نخستین باری بود که او در جام جهانی بازی می‌کرد و پس از مصدومیت، امکان آماده‌سازی کریمی وجود نداشت.
سرمربی اسبق تیم ملی اظهار کرد: این مشکلی است که ما در آن زمان با آن مواجه بودیم. جام جهانی 2006، شروع تجربه بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی بود، اما امروز بازیکنان ایرانی تجربه زیادی در مسابقاتی مانند جام جهانی دارند.
در پایان برانکو اعتقاد داشت که تیم کشورش و آرژانتین راهی دیدار فینال می‌شوند و در نهایت کرواسی جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه