روایت زن ایرانی محور جشنواره عمار

دبیر جشنواره فیلم عمار در افتتاحیه این رویداد مطرح کرد

روایت زن ایرانی محور جشنواره عمار

نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار روز گذشته  در یادمان شهدای گمنام شهرک اکباتان تهران با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.


​​​​​​​در سال‌های گذشته این نشست با حضور مرحوم نادر طالب زاده به عنوان دبیر رویداد برپا می‌شد که پس از درگذشت او، سهیل اسعد با نام اصلی «ادگاردو روبین» به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده است. سعید خورشیدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره  در بخشی از این نشست گفت: در نبود نادر طالب‌زاده، از «سهیل اسعد» خواسته شد که عَلَم بر زمین مانده آقای طالب‌زاده را بلند کنند. ایشان تجربه زیست در تمدن غرب را هم دارند و آگاهانه گفتمان انقلاب اسلامی را انتخاب کردند. به گفته خورشیدی «روایت زن ایرانی» محور اصلی جشنواره‌ عمار امسال است. او درباره دلیل انتخاب این موضوع به نبود عدالت رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: بخشی از جامعه در قاب رسانه و هنر غایب است و جشنواره عمار در تلاش بوده تا این بی‌تناسبی و ظلم رسانه را جبران کند. 
در بخش دیگری از این نشست اعلام شد فیلم‌های «بیرو»، «سوییپر» و انیمیشن «لوپتو» در بخش اکران مردمی هستند که داوطلبان می‌توانند برای نمایش آن‌ها اعلام آمادگی کنند. در ادامه سهیل اسعد با بیان اینکه سینما رسالت خطیری دارد ونباید به یک سالن محدود شود، گفت: ساختار ما در فضای اسلام انگار فقط برای تولید است، ولی برای توزیع برنامه خاصی نداریم، همین است که محصولات زیادی در انبار جمع می‌شوند؛ بنابراین این جشنواره رویکرد متفاوتی در این مورد داشته است. اسعد بیان کرد: افتخار بزرگ من این است که طلبه حوزه علمیه قم هستم و معتقدم سینمای ایران منویات رهبری را خیلی خوب درک کرده که براساس آن مرا به این جشنواره دعوت کرده است. او به خاطره‌ای از صحبت‌هایش با رضا کیانیان اشاره کرد که به این هنرمند گفته در آرژانتین تئاتر کار می‌کرده و برای طلبگی، هنر را رها کرده و رضا کیانیان هم عکس این ماجرا را درباره خودش برای او گفته است. وی تأکید کرد: ما خط فاصله‌ای بین دو حوزه طلبگی و هنر نداریم و اشتباه من و رضا کیانیان در همین بود که فکر می‌کردیم برای رسیدن به آن یکی، باید دیگری را رها کنیم. 
دبیر جشنواره فیلم عمار گفت: ما باید «هالیوود شیعی» را راه‌اندازی کنیم و همان‌طور که عالم دینی و پروفسور و ...در این نظام و ساختار جایگاه خاصی دارند، باید بپذیریم سینما هم چنین جایگاهی خاص داشته باشد و حال با هر اسمی، این تفکر و باور را جا بیندازیم. در این نشست یادآوری شد که رؤیای ایرانی ، نقد درون گفتمانی، جنگ اقتصادی، جنگ نرم و ملت قهرمان از جمله موضوع‌هایی هستند که در فراخوان جشنواره فیلم عمار ذکر شده و فیلمسازان می‌توانند با محوریت آن‌ها آثار خود را تا ۳۰ آبان ارسال کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه