شهرخودرو خریدار ندارد!

سر نخواستن نماینده لیگ یکی استان دعواست

شهرخودرو خریدار ندارد!

پس از انتقال امتیاز باشگاه پدیده به شهر خودرو، این تیم نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر شد تا به ادعای مدیرانش سروسامان بگیرد و پرچمدار فوتبال شرق کشور در لیگ برتر باشد. شهر خودرو سروسامان آنچنانی نگرفت که هیچ هر روز که از حضور افراد مختلف در رأس مدیریت این باشگاه گذشت، شرایط بحرانی‌تر شد.


​​​​​​​پایان لیگ گذشته هم به دسته یک سقوط کرد تا پس از سال‌ها که ابومسلم، پیام، سیاه‌جامگان و پدیده نمایندگان خراسانی لیگ برتر بودند، شهر خودرو نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار شود. سرنوشتی که با شروع لیگ دسته اول تا به هفته هشتمش اسفناک‌تر از وضعیت ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان در حال رقم خوردن برای نماینده فوتبال خراسان رضوی در لیگ یک است! داستان شهرخودروها و پیام وحدتی شدن آن در کنار مشکلات عدیده‌ای که تیم خراسانی با آن دست به گریبان است سبب شده تا پایان هفته هشتم نماینده خراسان رضوی 43 گل از حریفان مدعی و غیرمدعی گروهش دریافت کند و توانایی به ثمر رساندن هیچ گلی را نداشته باشد! با روند فعلی از همین حالا می‌توان این تیم را نامزد اصلی سقوط به لیگ دسته دوم دانست. اتفاقی که چندان دور از انتظار نیست.
با این وجود و با درنظر داشتن این واقعیت که پیش از این صحبت از انتقال امتیاز یا فروش آن به استان دیگری از سوی هیچ کدام از دست‌اندرکاران ورزش و فوتبال استان مطرح نشده بود و حتی در ابتدای فصل، مخالفت شدیدی بر سر این موضوع وجود داشت. حیدرپور؛ مدیر عامل باشگاه شهرخودرو خبر از موافقت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال خراسان رضوی مبنی بر انتقال امتیاز تیم لیگ یکی شهرخودرو به استان دیگری داده است. دلیل این تغییر موضع چیست و چرا اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان هیئت فوتبال خراسان رضوی که در حال حاضر هیچ نقطه اشتراکی با هم ندارند، هر دو با هم موافق انتقال شهرخودرو هستند؟ این خود نشان از آن دارد که هیچ کس حاضر نیست نماینده لیگ یکی استان را با وضعیت فعلی‌اش تحمل کند و ترکش‌های متعاقب آن را به جان بخرد!

موافقت اداره کل با مشورت پیشکسوتان
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درخصوص موافقت برای انتقال امتیاز لیگ یکی فوتبال استان به استانی دیگر به قدس گفت: بر اساس مشاوره‌ای که با پیشکسوتان و دلسوزان فوتبال استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با وجود شرایطی که شهرخودرو دارد و موجب می‌شود آبروی استان برود، موافقت شد چنانچه وضعیت بهتر می‌شود و امکان نجات تیم هست، فعلاً بازی‌ها به تهران منتقل شود.
سیدعلی اکبرهاشمی جواهری ادامه داد: گرچه هنوز این موضوع به صورت کتبی به باشگاه شهرخودرو اعلام نشده و موافقتی ضمنی برای درخواست آن‌ها بوده؛ اما اگر شهرخودرو از استان برود شخصاً نگرانی ندارم؛ چرا که ریشه این تشکیلات پوسیده است و هرکس بیاید با شرایطی که این تیم دارد، فرار می‌کند! به نظر من اگر قرار است در لیگ امسال 30- 20 میلیارد تومان در استان صرف هزینه‌های تیمی شود که چنین وضعیتی دارد، بهتر است دندان طمع از شهرخودرو بکنیم و سال بعد با همین مبلغ امتیاز دیگری خریداری شده و بدون دغدغه از آن تیم حمایت کنیم تا به لیگ برتر برسد. شهرخودرو فعلی پر از مشغله و گرفتاری است و همان‌طور که گفتم ریشه‌اش پوسیده و با این بده بستان‌هایی که بین شهرخودرو و امید وحدت که ما اصلاً نمی‌شناسیمش و نمی‌دانیم از کجا آمده است، راه به جایی نمی‌برد.

خرید امتیاز برای سال آینده
وی در پاسخ به این پرسش که شما وقتی بحث خرید امتیاز در سال آینده را مطرح می‌کنید، بی‌شک باید برای تحقق این موضوع فکری داشته باشید، اظهار کرد: بله همین طور است. بی‌گمان کسانی هستند که پای کار بیایند البته باید ابتدا ساختار هیئت فوتبال استان اصلاح شود که آن‌ها راغب به انجام این اتفاق باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین در مورد کتبی بودن موافقت انتقال شهرخودرو به استانی دیگر بیان کرد: فعلاً با انتقال بازی‌ها به تهران موافقت کردیم و موافقت کتبی برای انتقال امتیاز ندادیم؛ اما موافقت ما با مشورت با پیشکسوتان فوتبال استان به رفتن این تیم است.

موافقت هیئت فوتبال با شرط و شروط 
دبیرهیئت فوتبال خراسان رضوی نیز در مورد موضوع موافقت این هیئت با انتقال امتیاز نماینده لیگ یکی استان به استانی دیگر گفت: هفته گذشته آقای حیدرپور؛ مدیر عامل باشگاه شهرخودرو به هیئت فوتبال مراجعه و اعلام کرد اگر با انتقال موافقت شود و تیم به تهران برود، مشکلات حل می‌شود و می‌توانیم حامی مالی بگیریم و درخواستی مکتوب به هیئت ارائه شد.
محسن حیدری ادامه داد: پاسخ ما به این درخواست این بود که از نظر هیئت این انتقال بلامانع است؛ اما چند شرط مکتوب داریم از جمله اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان باید موافق این انتقال باشد. سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت باید موافقت خود را اعلام کنند. شکایت‌هایی که از باشگاه شهرخودرو در هیئت فوتبال موجود است و شاکی خصوصی و... دارد، رفع و رجوع شود و اینکه 10درصد از ارزش تیم در زمان واگذاری امتیاز بر اساس قانون به حساب هیئت فوتبال واریز شود. چنانچه باشگاه شهرخودرو بتواند این شرط‌ها را برآورده کند، ما نیز موافقت کتبی خود را اعلام خواهیم کرد.
حیدری همچنین به شرایط بد تیم‌های پایه باشگاه شهرخودرو اشاره کرد و گفت: شرایط این تیم‌ها نیز به هیچ وجه مناسب نیست و پس از اینکه سال گذشته تیم‌های تمام رده‌های سنی این باشگاه به جز نوجوانان آن سقوط کردند، در حال حاضر نیز تیم نوجوانان آن‌ها نیز وضعیتی مشخص ندارد و همین هفته که قرار بود مقابل حریفش به میدان برود با وجود اینکه تیم حریف به مشهد سفرکرده بود؛ اما تیم نوجوانان شهرخودرو سر بازی حاضر نشد تا شرایط تیم‌های پایه باشگاه نیز بدتر از گذشته شود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه