«366 روز با پیامبر عزیزمان»

«366 روز با پیامبر عزیزمان»

کتاب «366 روز با پیامبر عزیزمان» شامل قصه‌ها و حکایت‌های به هم پیوسته درباره زندگی پیامبر‌(ص) است که از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به علاقه‌مندان معرفی شد.


این اثر به قلم نقی سلیمانی؛ داستان‌نویس، طنز‌نویس، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی نگاشته شده است.
 این اثر چند داستان پیوسته دارد که هر داستان با داستان دیگر متفاوت است اما در مضمون با هم ارتباط دارند.
نقی سلیمانی در این اثر سعی کرده کتاب قرآن را مبنا و اصل پژوهش خود قرار دهد و بر مبنای اشارات قرآنی، نهج‌البلاغه و همچنین با استفاده از کتاب‌ها‌ و روایت‌های معتبر، سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای کودکان و نوجوانان بیان کند.
کتاب «366 روز با پیامبر عزیزمان» نخستین جلد از کتاب‌های 12جلدی این مجموعه برای گروه سنی «ج» شامل دانش‌‌آموزان مقاطع چهارم، پنجم و ششم دبستان است که در قالب داستان و با حفظ ترتیب تاریخی حوادث و وقایع زندگی پیامبر نوشته شده است. طراحی کتاب برای مطالعه‌ یک ‌ساله‌ آن در نظر گرفته شده یعنی در 366 روز؛ تا  کودکان و نوجوانان با خواندن و شنیدن داستان‌‎های آن در هر روز، اشتیاق و فرصت تأمل و تفکر بیشتری برای شناخت سبک و سیره زندگی خاتم الانبیاء(ص) داشته باشند.
کتاب «366 روز با پیامبرعزیزمان» به موضوعاتی مثل دوراندیشی، صبر، جوانمردی، صداقت، وفاداری، شجاعت، نیکوکاری و بخشش می‎پردازد که در زندگی پیامبر(ص) تجلی کرده است.
نقی سلیمانی رمان‌نویس، طنز‌نویس، نویسنده داستان‌های کوتاه، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی متولد سال سال 1340 در تهران است، نخستین داستان سلیمانی در مجله پیام شادی حدود سال ۵۵ و چندسال بعد نخستین کتابش با نام «همسفران باد» منتشر شد. بیش از
30 اثر از او برای نوجوانان، کودکان و بزرگسالان در زمینه «رمان»، «داستان کوتاه»، «داستان طنز»، «نقد ادبی»، «زندگی نامه»، «تحقیق و پژوهش» منتشر شده است، که بیشتر آن‌ها با نگاهی اجتماعی نوشته شده‌اند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۵ تیر ماه ۱۳۸۷ به سلیمانی نشان درجه دو هنری در زمینه ادبیات داستانی اعطا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه