خراسان جنوبی در معرض بیش از ۲۰ نوع بلای طبیعی

خراسان جنوبی در معرض بیش از ۲۰ نوع بلای طبیعی


​​​​​​​مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سابقه وقوع بیش از ۲۰ نوع بلای طبیعی و غیرطبیعی در این استان وجود دارد و زلزله، خشکسالی، سیل، توفان و سرمازدگی بیشترین فراوانی را دارند.
محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زلزله، خشکسالی، سیل، توفان و سرمازدگی از جمله بلایایی است که خراسان جنوبی بیشترین مواجهه را با آن‌ها دارد.
وی یادآور شد: خشکسالی از دیگر چالش‌هایی است که حدود ۲۰ سال خراسان جنوبی را درگیر کرده و در حال حاضر جزو کم آب‌ترین استان‌های کشور هستیم. بر اساس آمار سازمان هواشناسی، خشکسالی مادر بسیاری از بلایاست و خراسان جنوبی جزو کم بارش‌ترین استان‌های کشور است. وی افزود: متأسفانه اعتبارات براساس جمعیت توزیع می‌شود. امیدواریم با توجه به وجود بسیاری از بلایای طبیعی در منطقه، نگاه ویژه ملی را در افزایش اعتبارات مدیریت بحران داشته باشیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تقویت حوزه امداد و نجات در این استان را لازم دانست و اظهار کرد: تأمین زیرساخت‎های آبخوان‌داری و آبخیزداری نقش مهمی در کاهش و مدیریت سیلاب دارد.
وی در ادامه گفت: طرح‌های تشویقی در استان‌های پرحادثه‌ مانند خراسان جنوبی باید توسعه یابد تا منازل غیرمقاوم باقی‌مانده نیز نوسازی شوند و تحقق آن نیازمند نگاه ملی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه