تعطیلی 4 ساله سینما قدس فردوس

تعطیلی 4 ساله سینما قدس فردوس

سینما قدس فردوس به عنوان قدیمی‌ترین سینمای خراسان جنوبی با ۵۰ سال قدمت، چند سالی است که تعطیل شده و قرار است با همکاری نهاد‌های متولی، از ظرفیت دیگر سالن‌ها برای اکران فیلم استفاده شود.


این سینما در سال ۱۳۸۸ بازسازی شده و تا سال ۹۷ نیز فعال بوده و در آن ۱۱۸ فیلم اکران  شده است. حالا چهار سال است که این سینما تعطیل شده و تعدادی از صندلی‌های آن نیز از سالن خارج شده است. بر اساس پیگیری‌ها، قرار است آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی دوباره این سینما را راه‌اندازی کنند.
یکی از شهروندان شهر فردوس به باشگاه خبرنگاران گفت: دلیلی که برای بسته بودن این مکان عنوان می‌شود، استحکام نداشتن بنا و نیاز به بازسازی آن است.
او افزود: تا سال ۹۷ که این مجموعه فرهنگی و تفریحی در شهرستان فعال بود، استقبال خوبی از سوی نوجوانان و جوانان برای اکران فیلم‌های مختلف وجود داشت.
اکبری؛ شهردار فردوس گفت: به آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم که بر اساس قراردادی ۲۰ ساله، بهسازی و بهره‌برداری از این سالن را به ما بسپارد.
اما بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته قرار است طرح دیگری برای بازسازی و بهره‌برداری از سالن سینما قدس فردوس اجرایی شود.
رحیمی؛ مدیر آموزش و پرورش فردوس در خصوص نبود نیمی از صندلی‌های سینما قدس گفت: ۱۲۶ صندلی این مجموعه ترمیم شده و در سالن دیگری در حال استفاده است.
او افزود: آموزش و پرورش مالک سینما قدس است و قصد داریم با همکاری خیران و صندوق ذخیره فرهنگیان، درباره بازسازی این مکان اقدام کنیم. رحیمی از دریافت مجوز واگذاری سیستم پخش فیلم برای فعالیت آن در سالن شهید آوینی خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه