آموزش آشوب در قالب تورهای تفریحی خارجی!

معاون دادستان مشهد در مراسم هفتمین روز شهادت مدافع امنیت فاش کرد

آموزش آشوب در قالب تورهای تفریحی خارجی!

چندی پیش عده‌ای در پوشش حقوقدان و وکیل در فضای مجازی با انتشار پیامی مدعی شدند می‌خواهند برای لیدرهای آشوبگر با عنوان «عدالت ترمیمی» وکیل بگیرند که این موضوع با واکنش شدید معاون دادستان مشهد مواجه شد.


​​​​​​​چرا که این افراد همان‌هایی هستند که در چند روز اخیر چادر از سر زن مسلمان کشیده و تعدادی از جوانان بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند. 
پالایش لیدرهای آموزش دیده در بازداشت
معاون دادستان مشهد در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، پنجشنبه شب در مراسم هفتمین روز شهادت مدافع امنیت «رسول دوست محمدی» که با حضور جمعی از مردم متدین و انقلابی مشهد در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، ابتدا اشاره‌ای به پشت پرده‌های آشوب‌های خیابانی و بازداشت لیدرهای جریان کرد و در این زمینه گفت: با توجه به مسئولیتی که دارم و همچنین حساسیت ماجرا از همان ابتدای امر و پس از بازداشت عده‌ای از عاملان اغتشاش در شهر، نگران این ماجرا بودم که بین جمعیت شاید فرد بی‌گناهی دستگیر شده باشد که این امر هم طبیعی است.

قاضی رحمانی گفت: دستگاه قضایی در این زمینه دغدغه‌مند بوده و هست. به همین خاطر هویت و دیگر مستندات بازداشت تمامی افراد مذکور را به دقت مورد بررسی قرار دادیم و قضات تک به تک با افراد دستگیر شده به صورت شبانه‌روزی مصاحبه کردند تا خدایی ناکرده بی‌گناهی در میان افراد بازداشت شده وجود نداشته باشد و پالایش دقیقی صورت گرفت.
اگر در این مسیر تشخیص داده می‌شد فردی از سر کنجکاوی در محلی حضور پیدا کرده، آن‌ها را از میان لیدرهای اصلی جریان جدا و آزاد کردیم.
این مقام قضایی گفت: اما از سوی دیگر نگرانی اکثریت جامعه را درک می‌کردیم و این موضوع برای ما پذیرفتنی نبود که عده‌ای به خودشان اجازه بدهند در برخی خیابان‌های شهر حضور پیدا کنند و برای مردم و جامعه ایجاد ناامنی کنند. امنیت کشور را هدف قرار بدهند و پس از بازداشت این افراد با یک اظهار ندامت منافقانه، از خطای آن‌ها گذشت شود و در جامعه رهایشان کنیم.

لیدرها در انتظار اشد مجازات
معاون دادستان مشهد ادامه داد: در میان افراد بازداشت شده بودند افرادی که نقش راهبری و هدایت کننده جمعیت اندک آشوبگر را داشتند. با کمک ضابطان عام و خاص تک تک این افراد شناسایی شدند. تمامی آن‌ها در میان جمعیت شناسایی و دستگیر شدند. برای آن‌ها قرار بازداشت موقت صادر شده است و بدون شک برای افرادی که نقش راهبری و هدایت جریان را داشتند، اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد. افرادی که توسط جبهه نفاق آموزش دیده بودند، شناسایی و دستگیرشدند نمی‌توانیم بپذیریم مأموری که بر حسب وظیفه و برای ایجاد امنیت در شهر حاضر می‌شود، مورد حمله عده‌ای قرار بگیرد و او را به آتش بکشند. دستگاه قضایی به هیچ عنوان در این زمینه کوتاه نخواهد آمد. قاضی رحمانی تصریح کرد: بنده به عینه دیدم که این افراد به راحتی به جان و مال مردم آسیب و زیان وارد می‌کردند. در یکی از موارد در کف خیابان حضور داشتم و دیدم که چگونه خودرو پراید یک کارگر ساده را به آتش کشیدند. این فرد به شدت گریه می‌کرد و مشخص شد راننده اسنپ است و خرج زندگی‌اش وابسته به این خودرو بود.
عاملان اصلی که بازداشت شده‌اند، نقش راهبری در ماجرا داشتند و به هیچ عنوان مردم عادی نبودند که شاید به واسطه یک غفلت در خیابانی حضور پیدا کرده و سپس پی به اشتباه خود برده باشند. این افراد بودند که به دنبال کشیدن چادر از سر زن مسلمان بودند. جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این قسمت است. این افراد یک عقبه هم داشتند. آیا آن‌ها (لیدرها) بدون پشتوانه وارد ماجرا شدند؟ هرکس بگوید ماجرا اتفاقی بوده و به واسطه فوت یک فرد وارد صحنه شده‌اند، یک خیال خام است. ما هزاران شهید و مجروح در مرزها و در درگیری‌های مختلف تقدیم انقلاب کرده‌ایم. چرا این افراد برای این عزیزان وارد میدان نشده‌اند و احساس مسئولیت نکردند؟

آموزش لیدرها در تورهای تفریحی
وی تصریح کرد: سال‌ها روی افرادی که می‌توانستند برای آن‌ها نقش راهبری در اغتشاشات داشته باشند، کار کردند و برخی از آن‌ها را به سفرهای خارجی خاص بردند و امکانات برایشان فراهم کردند. در ظاهر تفریح بود؛ اما در واقع آموزش‌های مورد نیاز را آنجا دیدند. عقاید فکری آن‌ها را از بین بردند. پول در اختیارشان گذاشته شد و روش آشوب در خیابان را به آن‌ها آموختند. همانطور که در میان دستگیرشدگان از این دست افراد داریم.

حمایت از قاتلان و آشوبگران در پوشش «عدالت ترمیمی»!
قاضی رحمانی ادامه داد: اما زاویه‌ای که ما باید احساس مسئولیت بکنیم، جایی است که افرادی با عنوان استاد دانشگاه و حقوقدان دست به اقدامات مشکوکی می‌زنند. گزارش‌هایش هم به دستگاه قضایی رسیده است. این افراد رفتار حاشیه‌سازی دارند. آن‌ها مدعی شده‌اند که ما می‌خواهیم برای راهبران جریان آشوب وکیل بگیریم. اسم آن را هم می‌گذارند «وکیل ترمیمی». فکر می‌کنند دستگاه قضایی و مردم به این افراد ظلم می‌کنند و آن‌ها می‌خواهند در مقابل ظلم قرار بگیرند. نه این‌گونه نیست. به این‌ها می‌گویم زمانی که شما شب را راحت در خانه استراحت می‌کنید، نیروهای انتظامی، امنیتی، جوانان حزب‌اللهی و انقلابی در حال تأمین امنیت برای شماها هستند. اگر این‌ها نباشند، همین آشوبگران به شما هم رحم نخواهند کرد و اموال شما را هم آتش خواهند زد.
ضابطان خاص هم همپای قضات با تمامی افراد بازداشت شده مصاحبه می‌کنند که خدایی ناکرده فرد بی‌گناه و هیجانی بین بازداشت شده‌ها نباشد و مهره‌های مهم را شناسایی کنند. آن وقت برخی که مدعی حقوقدان بودن هستند، ادعا می‌کنند می‌خواهند برای این افراد اقداماتی انجام دهند. عده‌ای از آن‌ها پول‌هایی از بیت‌المال دریافت می‌کنند که اگر پرداخت آن قطع شود دیگر خدمتی در آن مکان‌ها ارائه نخواهند کرد. وی بیان کرد: دستگاه قضایی با توسل به سیره حضرت امیر(ع) به هیچ عنوان راضی نیست فرد بی‌گناهی بازداشت شود؛ ولی مدعیان دلشان برای فردی نسوخته است. سؤال من از این افراد به ظاهر حقوقدان این است که زنی دوست دارد با چادر و حجاب در خیابان‌ها حضور پیدا کند و این اعتقاد دینی اوست. چه کسی به این افراد اجازه داده به او حمله کنند و چادر از سر او بکشند؟ شما از چه کسانی می‌خواهید دفاع کنید؟

افتخاری که نصیب شهید «دوست محمدی» شد
قاضی رحمانی افزود: شهید بزرگوار «دوست محمدی» که از هیچ جا حقوقی دریافت نمی‌کرد، در جبهه مقابل این افراد قرار داشت. این عزیزان، مقابل جبهه کفر ایستاده‌اند و با خدا معامله می‌کنند و از هیچ‌کس انتظاری هم نداشتند. زمان رزم هم دست از آرمان‌های خود بر نمی‌دارند؛ چرا که فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» را به جان خریده‌اند. نظام متعلق به چهار نفر متملق و فریبکار نیست. برخی از آن‌ها در مناصبی قرار گرفته‌اند که نباید آنجا باشند. مطمئن هستیم خون شهدا راه را باز می‌کند. بزرگ‌ترین اجر، شهادت است و نصیب هرکس نمی‌شود. حضرت امیر(ع) می‌فرماید: یکی از درهای ورود به بهشت، جهاد است. مجاهدان در راه خدا، اولیای خاص خدا هستند. شهید دوست محمدی لایق این افتخار بود.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه