استقلال در منگنه مالی

گاوصندوق باشگاه خالی است

استقلال در منگنه مالی

همزمان با آغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان استقلال همچنان منتظر پرداخت مطالبات خود از سوی مدیران باشگاه هستند.


​​​​​​​همزمان با آغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان استقلال همچنان منتظر پرداخت مطالبات خود از سوی مدیران باشگاه هستند، اما از شواهد و قراین موجود پیداست نه تنها فعلاً پولی برای پرداخت به بازیکنان وجود ندارد، بلکه اولویت نخست مدیران باشگاه استقلال پرداخت مطالبات معوقه بازیکنان و مربیان خارجی استقلال در فصول گذشته است که حالا به عنوان این باشگاه در فیفا شناخته می‌شوند. به همان میزان که موضوع پرداخت بدهی باشگاه به شاکیان بین‌المللی دارای اهمیت است، بازیکنان نیز معتقدند باشگاه باید برای پرداخت مطالبات آن‌ها نیز حساسیت به خرج دهد و مشکلات آن‌ها را نیز در نظر بگیرد، اما از شرایط موجود پیداست این مسئله برای مدیران باشگاه از اهمیت قابل توجهی برخوردار نبوده است، به همین دلیل وجهی به حساب بازیکنان واریز نشد.
هرچند هنوز بازیکنان استقلال نارضایتی خود را علنی نکرده‌اند، اما بعید نیست پس از بازی برابر گل‌گهر شاگردان ریکاردو ساپینتو برای وصول مطالبات خود مدیران باشگاه را تحت فشار قرار دهند تا به این ترتیب حساب بانکی آن‌ها شارژ شود. اما مشخص نیست در این بین باشگاه استقلال در جریان پرداخت نشدن دستمزد بازیکنانش، آیا مطالبات بازیکنان و اعضای کادر فنی خارجی خود را نیز پرداخت نکرده یا اینکه در جریان پرداخت حقوق برای خارجی‌ها استثنا قائل شده تا از اعتصاب آن‌ها جلوگیری کند؟

بحران مالی برای تیم آبی
گویا مدیران استقلال امیدوار بودند پس از مکاتبات ویژه با مسئولان سازمان خصوصی سازی، مجوز لازم برای برداشت از حساب بورسی خود را بدست آورند تا بتوانند با کمک گرفتن از این اعتبار جرایم پرونده شکایت استراماچونی و میلیچ را پرداخت کنند، اما به نظر می رسد تلاش برای دسترسی به این مجوز به نتیجه نرسیده است، به همین دلیل آن‌ها با بحران غیر قابل پیش بینی مالی روبه‌رو شدند و همین موضوع سبب شده در فرایند پرداخت حقوق و دستمزد بازیکنان تأخیر به وجود آید.
اگر مصطفی آجورلو نتواند در روزهای پیش رو مشکلات مالی استقلال را حل و فصل کند، بدون شک سرمربی تیم نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان خواهد داد، آن گاه هواداران استقلال نیز وارد این چرخه خواهند شد و فشار وارده به مدیریت باشگاه دوچندان خواهد شد که آن وقت چالش اصلی برای آجورلو و همکارانش به شکل جدید شکل خواهد گرفت و عبور از این مرحله کار آسانی نخواهد بود.

کارگزار استقلال کجاست؟
در این میان اما بخشی از منتقدان با مشاهده این شرایط این پرسش کلیدی را مطرح کردند که در این میان نقش کارگزار باشگاه استقلال چیست؟ در این رابطه گفته می‌شود کارگزار استقلال تلاش خود را برای حل مشکلات مالی به خرج داده اما عدم پخش تلویزیونی مناسب مسابقات خانگی استقلال در بازی‌های هفته‌های ابتدایی لیگ، فعالیت درآمدزایی آن‌ها را نیز به شدت با مشکل مواجه کرده، به‌گونه‌ای که بخش عمده ای از اسپانسرها به دلیل نحوه نادرست تصویربرداری حاضر به پرداخت وجه نشدند، به همین دلیل استقلالی‌ها از درآمد مرتبط با تبلیغات محیطی نیز محروم شدند که این موضوع نیز دردسرهای مدیریت این باشگاه را دو چندان کرده است.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه