تأمین اجتماعی و امور مالیاتی عمده مشکلات تولید

تأمین اجتماعی و امور مالیاتی عمده مشکلات تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان مربوط به تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌هاست، گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، لازم‌الاجراست و کوتاهی در این زمینه شایسته نیست.


 به گزارش تسنیم، عباس جرجانی اظهار کرد: با توجه به قوانین جدیدی که برای امور مالیاتی ابلاغ شده و مصوبه سران قوا، قرار شد این مصوبه هم بررسی شود تا مشکل سرمایه‌گذاران حل و فصل شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 31 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با 140 مصوبه برای حل مشکلات 54 واحد و بنگاه تولیدی در استان برگزار و 76 پرونده بررسی شده است.
جرجانی تأکید کرد: با توجه به اینکه استاندار رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است، مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا بوده و باید حتماً توسط دستگاه‌های اجرایی اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: واحدهای بدهکار بانکی که با وجود حمایت‌های مکرر تمایلی به بازگشت ندارند، تعیین تکلیف می‌شوند.
جواد اشرفی با بیان اینکه آن دسته از واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی که دچار مشکل هستند باید در سامانه ستاد تسهیل مربوط به وزارت صمت ‌نام‌نویسی کنند، اظهار کرد: واحدهایی در استان وجود دارند که 10 تا 15 سال پیش با دریافت تسهیلات از بانک‌ها فعالیت خود را آغاز کردند؛ اما به دلایل فراوان حتی بدهی‌های بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان را پرداخت نمی‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه