برای یک رؤیای تازه اینجا هستم

ادعاهای جدید «کی‌روش»

برای یک رؤیای تازه اینجا هستم

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی در بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی، پیش از ترک ایران به مقصد اتریش برای برگزاری اردوی آماده‌سازی، در گفت‌وگو با «فردوسی‌پور» درباره چرایی پذیرش پیشنهاد حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی، شرایط حال حاضر فوتبال ملی ایران و ... صحبت کرد.


ماجراجویی تازه: وقتی داشتم می‌رفتم، عذاب می‌کشیدم چون یک کار ناتمام در این‌جا داشتم. این افتخار را داشتم که 45 فصل متوالی کار کنم. این فصل چهل‌وششمی است که مربیگری می‌کنم. حالا من دوباره اینجا برای یک شروع تازه، برای یک ماجراجویی تازه و یک رؤیای تازه هستم.
جام ملت‌های آسیا: هیچ‌وقت بازی با ژاپن را دوباره ندیدم. دو، سه بازی هستند که هنوز تلخی‌شان زیر زبان من است و هیچ‌وقت نمی‌توانم هضمشان کنم. چون جام ملت‌های آسیا 2015 شروع یک ماجرای خاص برای ایران بود اما در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، جام برای ما بود. آن جام، جامِ ما بود. تنها توضیحی که برای اتفاقات بازی با ژاپن پیدا کردم، این بود که تمام تیم دچار فروپاشی روانی شد. 
بازگشت به تیم ملی:مذاکرات من و فدراسیون 10 روز پیش جلو رفت. یکی دو واسطه با من تماس گرفتند و گفتند انتخاباتی قرار است در ایران برگزار شود. گفتند اگر یکی از نامزدها که می‌شناسی‌ رأی بیاورد، ممکن است تو را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند. از من پرسیدند آمادگی‌اش را داری؟ در آن مقطع بیکار بودم و در خانه نشسته بودم و پاسخ دادم که بله، آماده هستم که سرمربی تیم ملی ایران یا هر تیم ملی دیگری بشوم. 
تشکر از اسکوچیچ: اگر اکنون ما اینجا هستیم، حاصل زحمات بازیکنانی است که تیم ملی را به جام جهانی رساندند و البته حاصل زحمات آقای اسکوچیچ، همکاران و دستیارانشان که برای رساندن ما به این موقعیت تلاش کردند. 
 راه‌حل‌های جادویی : تیم‌های اروپایی یا آمریکای جنوبی بازیکنانشان در رئال مادرید، میلان و یا لندن بازی می‌کنند. مگر می‌شود با یک بوئینگ 737 بخواهید با موشک‌های فضاپیما رقابت کنید؟ الان چون مسئله کرونا هم وجود دارد، فقط هفت روز فرصت دارید. فقط می‌شود با خیال‌پردازی و راه‌حل‌های جادویی به سراغ این مشکل رفت.چیزی به اسم معجزه نداریم؛ فقط تلاش! 
مربی خوب: بازیکنان زیادی داشته‌ام که شاید با روش‌های من مخالف بودند، البته خیلی نبودند اما یک تعدادی با روش‌های من مخالف بودند. البته مخالفت یک مسئله دیگر است اما تا حالا پیش نیامده که حتی یک بازیکن اعتراض کند و بگوید من مربی خوبی نیستم. 
فروختن بازی: فکر می‌کنید من نمی‌دانم در دوران من هم بعضی بازیکنان به وزیر زنگ می‌زدند و گله می‌کردند که چرا به آن‌ها بازی نمی‌رسد؟ یک‌بار قبل از یک بازی مهم در سالِ جام جهانی وضعیتی پیش آمد. وزیر به بازیکنان گفت که کی‌روش بازی را به حریف فروخته است! آن‌هم در شرایطی که قرار بود 24 ساعت بعد بازی کنیم. تا حالا نشده که به‌خاطر این داستان‌های کثیف یک بازی را ببازم یا به‌خاطر اخبار خوب، در یک بازی برنده بشوم. 
عشق به فوتبال:دغدغه من پول نیست، دغدغه من روند است. در تمام زندگی‌ام همین‌طور بوده، هیچ‌وقت به‌خاطر پول هیچ قراردادی را امضا نکرده‌ام. من به‌خاطر چالش و لذتش قرارداد را می‌بندم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه