سند ملی خودمان را داریم

رئیس‌جمهور در یونسکو با انتقاد از سند آموزشی ۲۰۳۰:

سند ملی خودمان را داریم

رئیس جمهور کشورمان، بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل که با همکاری یونسکو برگزار شد، در سخنرانی‌اش اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ سلطه، منفعت خود را در عقب نگه‌داشتن کشورهای دیگر تعریف کرده و با ایجاد نظام جهانی ناعادلانه و با سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی و تدوین منظومه‌های فکری- فرهنگی خویش مانع رشد و پیشرفت کشورهای دیگر شده‌ است.


دکتر رئیسی با بیان اینکه اگر آرمان ما ایجاد زندگی شایسته و جهان امن است باید از خوانش‌های یک‌سویه اجتناب شود و بر نقش‌آفرینی همه طرف‌ها در قالب رویکردهای چندجانبه‌گرایانه تأکید شود، گفت: ما نسبت به قرائت نهادهای بین‌المللی از تاریخ معاصر جهان و صورت‌بندی مسائل آن نقد بنیادین داریم.
 وی بیان کرد: هر ایده‌ای درباره توسعه و رفع نیازهای بشر باید اقتضائات تربیتی و ارزشی را در خود لحاظ نماید و در عین حال خانواده‌محور باشد؛ البته خانواده به معنای اصیل آن و نه صورت‌های خودساخته که موجب انقطاع نسل بشر خواهد شد. رئیسی در ادامه سخنانش تصریح کرد:  متأسفانه فرهنگ سلطه، منفعت خود را در عقب نگه‌داشتن کشورهای دیگر تعریف کرده و با ایجاد نظام جهانی ناعادلانه و با سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی و تدوین منظومه‌های فکری- فرهنگی خویش مانع رشد و پیشرفت کشورهای دیگر شده‌اند. رئیس جمهور کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این اساس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را با ابتنا به فلسفه تربیتِ ایرانی- اسلامی و بدون اتکا به رویکردهای تک بعدیِ سکولارِ موجود در سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه