راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل دوره متوسطه اول

راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل دوره متوسطه اول

آیین گشایش دوره اول مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل مؤسسه بیت‌الاحزان دیروز در شهرستان استهبان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیرمسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در آیین گشایش دوره اول مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل این مؤسسه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10میلیون حافظ قرآن در 10سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این 10سال شاهد حرکت خاصی از سوی مسئولان برای تحقق این امر نبودیم و ایشان در سال جاری نیز در سخنانی با مخاطب قرار دادن نوجوانان و جوانان گفتند اگر نوجوان وارد حفظ قرآن شود، حفظ آسان می‌شود.
شاهسونی یکی از نهادهای اصلی که می‌تواند در زمینه تحقق این مطالبه نقش اساسی ایفا کند را آموزش و پرورش خواند و گفت: ما در مؤسسه بیت‌الاحزان قوانین و آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش را بررسی و با استفاده از ظرفیت یکی از مواد قانونی آموزش و پرورش، مراکز حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل را راه‌اندازی کردیم.
مدیرمسئول مؤسسه بیت‌الاحزان ادامه داد: در این ماده قانونی دانش‌آموزان برای حفظ قرآن کریم مجاز هستند از معافیت شرکت در کلاس بهره‌مند شوند و بدون نیاز به حضور در کلاس، در امتحانات پایانی شرکت کنند.
وی گفت: در این مراکز برای آموزش تحصیلی دانش‌آموزان از روشی خاص استفاده می‌کنیم به این صورت که به جای تدریس همه دروس به صورت همزمان، هر درس را در مقاطع زمانی مشخص تا انتها پیش می‌بریم و سپس درس بعدی را آغاز می‌کنیم که این روش طبق تجربه و تحقیقاتی که داشته‌ایم بازدهی بهتری در کنار حفظ قرآن خواهد داشت.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این دوره را مخصوص دانش‌آموزان پایه هفتم عنوان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی، این دانش‌آموزان طی سه سال دوره متوسطه اول ان‌شاءالله حافظ کل قرآن کریم خواهند شد و در عین حال از لحاظ درسی و نمرات کسب شده هم ارتقای آموزشی خواهند داشت. 
حجت‌الاسلام شاهسونی تجربه موفق برگزاری طرح در شهرستان جهرم را مصداقی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، دانش‌آموزان پس از طی این سه سال و شرکت در آزمون اعطای مدرک سازمان دارالقرآن می‌توانند مدرک معادل لیسانس خود را از این سازمان دریافت کنند؛ مدرکی که از لحاظ استخدامی هم اعتبار دارد و موارد بسیاری با دارا بودن این مدرک در سازمان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش به کارگیری شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه