زیارت آخر صفر با کتاب

زیارت آخر صفر با کتاب

​​​​​​​مشهدالرضا(ع) به یکی از پرازدحام‌ترین ایام خود نزدیک می‌شود و خود را برای میزبانی از میلیون‌ها زائر امام هشتم(ع) آماده کرده است.


​​​​​​​آستان قدس رضوی نیز که میزبان اصلی زائران امام است، علاوه بر خدمات گسترده برای تسهیل زیارت، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی متعددی نیز پیش‌بینی کرده است تا سوغات فرهنگی مناسبی را برای زائران دهه آخر ماه صفر ارائه کند. از جمله این برنامه‌ها، طرح‌های کتاب‌محور است که به همت انتشارات آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است. حسین سعیدی، 
مدیر عامل این انتشارات در این باره می‌گوید: با توجه به همزمانی دهه آخر ماه صفر با هفته دفاع مقدس، بسته متنوعی از برنامه‌‎های مختلف با محوریت کتاب ویژه ایام رحلت پیامبر اعظم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع) و همچنین هفته دفاع مقدس توسط به‌نشر تدارک دیده شده است.
 «صلای رئوف» از جمله این برنامه‌هاست که به معرفی، توزیع و عرضه 10 کتاب صوتی مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی اختصاص دارد. «دعبل و زلفا»، «ماه غریب من»، «اوسنه‌ گوهرشاد»، «آبی‌ها»، «موقف»، «نشانه‌ها»، «باران دوشنبه»، «صبح روز عید»، «اعترافات غلامان» و «راز آن بوی شگفت» عنوان‌های این 10 کتاب صوتی رضوی است که برای استفاده زائران و مجاوران ارائه خواهد شد. دسترسی به این کتاب‌های صوتی در سه اپلیکیشن «طاقچه»، «فیدیبو» و «نوار» امکان‌پذیر است و علاوه بر علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، زائران پیاده‌ای که در این روزها در راه مشهدالرضا(ع) هستند نیز می‌توانند با استفاده از این کتاب‌های صوتی، در طول مسیر نیز از آشنایی بیشتر با معارف رضوی بهره‌مند شوند.
طراحی و تولید فلش‌بوک صوتی رضوی، تولید محتوای رسانه‌ای بر مبنای این آثار و عرضه و پخش در شبکه‌های اجتماعی حرم مطهر، جانمایی کتاب‌ها در استودیو صحن انقلاب و خوانش زنده کتاب‌های صوتی رضوی توسط صداپیشگان کتاب‌ها در حرم مطهر نیز از دیگر بخش‎های طرح «صلای رئوف» است.
 در این ایام همچنین نمایشگاه عرضه و فروش کتاب در چهار فضای مختلف حرم مطهر رضوی برپا می‌شود. کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه شامل موضوعات پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس تعیین شده است. علاوه بر این نمایشگاه، تمامی فروشگاه‌های انتشارات به‌نشر در سراسر کشور نیز همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب‌های موضوعی مرتبط با آن را با 40درصد تخفیف به مخاطبان ارائه می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه