تشکیل 1900 پرونده تخلف صنفی در 3روز

در راستای نظارت بر بازار در دهه پایانی ماه صفر صورت گرفت

تشکیل 1900 پرونده تخلف صنفی در 3روز

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: در سه روز گذشته و طی بازرسی‌هایی که با محوریت تعزیرات حکومتی استان با تمرکز بر اصناف محدوده حرم مطهر امام هشتم(ع) صورت گرفت، تنظیم پرونده تخلف به ارزش 582 میلیارد ریال را شاهد بودیم.


​​​​​​​رسیدگی لحظه‌ای به شکایت زائران
سید مرتضی مدنی فدکی در تشریح دیگر زوایای اقدامات صورت گرفته در قرارگاه مرکزی خدمات زائران ایام پایانی ماه صفر گفت: در حال حاضر 12 پایگاه اصلی و فرعی توسط تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در چهار سوی حرم مطهر ایجاد شده و در حال رسیدگی لحظه‌ای به شکایت زائران هستند. این اقدام برای نخستین بار در استان صورت گرفته است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در این طرح که با محوریت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در حال اجراست، نیروهای بسیج، پلیس اماکن، سازمان صمت، جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی، اتاق اصناف و... پای کار آمده‌اند و به دقت بازار را کنترل و رصد می‌کنند. همان‌طور که گفته شد تمرکز این قرارگاه بر بازار اطراف حرم مطهر است.

برگشت 100 میلیون به زائران در 3 روز
وی بیان کرد: در هر یک از این 12 پایگاه یک رئیس شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد حضور دارد که در صورت مشاهده تخلف،گزارش تخلف و شکایت زائران به سرعت وارد عمل شده و اگر اقدامات خلاف قانون برای همکاران ما مورد تأیید قرار بگیرد، همان‌جا دستور پلمب واحد صنفی را می‌دهند، پرده تخلف سر در این واحدها نصب می‌کنند و در صورت نیاز رأی صادر خواهند کرد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان افزود: همچنین در بازه زمانی سه روز گذشته، برخی زائران با مراجعه به پایگاه‌های اعلام شده اقدام به ثبت شکایت خود در حوزه گران‌فروشی، دریافت وجه بالاتر از قیمت مصوب هتل و...کردند که به سرعت و در محل گلایه زائران عزیز رسیدگی شد. در نهایت بیش از 100 میلیون تومان اضافه دریافتی صورت گرفته از 25 نفر، به آن‌ها برگشت داده شد.
از سوی دیگر برای عاملان این تخلفات غیر از دستور برگشت پول به زائران، پرونده تخلف هم تشکیل شد و در مرحله رسیدگی قرار گرفت.

تنظیم حدود 2 هزار پرونده تخلف
مدنی گفت: این نکته هم قابل توجه است که در بازه زمانی موصوف و با حضور رئیس شعبه‌های سیار تعزیرات حکومتی شهر مستقر در 12پایگاه، بیش از یک هزار و900 پرونده تخلف تنظیم و برای رسیدگی به شعبه‌های تعزیرات حکومتی مشهد ارجاع شده است.
ارزش ریالی این تعداد تنظیم پرونده تخلف 582میلیارد ریال بود که تلاش خواهیم کرد هرچه سریع‌تر برخورد قاطع با متخلفان صورت بگیرد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: همچنین در سه روز گذشته 13 مورد پلمب واحدهای صنفی را در اطراف حرم مطهر امام هشتم(ع) شاهد بودیم؛ اما در کنار این اقدام، حدود 42 واحد صنفی متخلف هم با نصب پرده اعلام تخلف گران‌فروشی و... مواجه شدند.

برخورد با عاملان فروش زعفران تقلبی 
وی ادامه داد: بیشترین تخلفاتی که تا امروز و از آغاز طرح با آن مواجه بودیم، نخست گران‌فروشی و در رتبه بعدی، فروش کالای تقلبی بود. در حوزه فروش کالای تقلبی، موضوع عرضه زعفران تقلبی در صدر بود که با تمامی متخلفان با قاطعیت برخورد شد.
همچنین در این طرح بیش از 500 نفر از کارشناسان دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند که جا دارد از حضور فعال و دلسوزانه نیروهای بسیجی برای خدمت به زائران قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.
زائران محترم بدانند در حال حاضر پایگاه‌های اعلام شده از ساعت 8 صبح تا 9 شب برای دریافت شکایت‌ها و... فعال است و سه روز مانده به پایان ماه صفر زمان دریافت گزارش‌های مردمی تا ساعت یک بامداد روز بعد هم ادامه خواهد داشت.
بنده به عنوان مدیر کل تعزیرات حکومتی استان به مسئولان و متولیان ماجرا پیشنهاد دادم فعالیت پایگاه‌های مذکور به صورت دائمی باشد و ما آمادگی استمرار آن را داریم؛ چرا که حضور تیم‌های نظارتی در محل به بازدارندگی و کاهش تخلفات کمک خواهد کرد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه