واقعیت ماجرای مهسا امینی چه بود؟

واقعیت ماجرای مهسا امینی چه بود؟

بیانیه پلیس و دستور رؤسای قوا برای پیگیری موضوع

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درخصوص مهسا امینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.


​​​​​​​در این اطلاعیه آمده است: در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق، بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.براساس نتایج بدست آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته، نامبرده روز سه‌شنبه مورخ 22‌شهریور ماه جاری به همراه تعدادی از افراد به دلیل پوشش نامناسب توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل می‌شود که متأسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد. لازم به ذکر است، تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رؤیت خانواده وی رسیده است. توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده، از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ گونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.

مهلت به وزارت کشور و پزشکی قانونی 
از سوی دیگر رئیس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریع‌تر گزارش‌های خود را به قوه قضائیه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده خانم مهسا امینی تسریع شود.به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، القاصی مهر، پس از صدور دستور بررسی پرونده علت فوت مهسا امینی در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، از نماینده تعیین شده وزیر کشور و کارگروه مربوط در پزشکی قانونی خواست در اسرع وقت گزارش‌ها و جمع‌بندی‌های خود را به قوه قضائیه ارسال کنند.
شایان ذکر است مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران روز پنجشنبه  ۲۴ شهریور در پی انتشار اخباری درباره بدحالی زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: خانمی که برای توضیح و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس فاتب هدایت شده بود در جمع سایر افراد هدایت شده، به دلیل عارضه قلبی بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان انتقال و تحت درمان و مداوا قرار دارد.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که در سفر ازبکستان بود، پیرو انتشار اخباری درباره اتفاقات رخ داده برای یک خانم جوان، به وزیر کشور دستور داد علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

وقتی ضد انقلاب متخصص پزشکی می‌شود
با وجود این همراهی مسئولان مبنی بر شناسایی خاطیان حادثه غم‌انگیز فوت مهسا امینی از نخستین ساعات انتشار اخبار مربوط به این بانوی کردستانی، جریان رسانه‌ای غرب خبر از 
ضرب و شتم او داد. بی‌بی‌سی که در رأس این جریان رسانه‌ای بود در پیامی نوشت: «خانم امینی به دلیل خشونت فیزیکی پلیس، جراحات شدیدی دیده و به علت آسیب شدید مغزی بیهوش شده یا به کما رفته است. برخی رسانه‌ها نیز از مرگ مغزی او خبرهایی منتشر کرده‌اند».
در ادامه، این رسانه دربار بریتانیا در گفت‌وگویی با یک فعال مدنی نوشت: پوران ناظمی، فعال مدنی از پلیس ایران می‌خواهد با توجه به وجود دوربین‌های متعدد مداربسته در بازداشتگاه‌ها، اگر راست می‌گوید ویدئوها را منتشر کند.در لحظاتی که دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش داشتند فضای ملتهب رسانه‌ای را آرام کنند بی‌بی‌سی فارسیِ انگلیسی و 
ایران اینترنشنال سعودی در آتش اختلافات اجتماعی بیشتر می‌دمیدند تا اینکه سرانجام نخستین ویدئو از دوربین‌های مداربسته منتشر شد. 
فیلم‌های منتشر شده از دوربین‌های مداربسته هم صحت بیانیه فراجا مبنی بر عدم برخورد فیزیکی با این هموطنمان را تأیید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه