حضور مراقبان در سرویس مدارس الزامی است

خراسان جنوبی

حضور مراقبان در سرویس مدارس الزامی است

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدرسه دارند، باید مجوز‌های قانونی را از دستگاه‌های مربوط دریافت کنند. در غیر این صورت پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه فعالیت به آن‌ها را نخواهد داد.


به گزارش تسنیم، سرهنگ علیرضا عباسی اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید افزایش 30درصدی ترافیک در شهر‌های خراسان جنوبی را شاهد هستیم.
وی گفت: هر سال با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدرسه‌ها یکی از دغدغه‌های والدین، سرویس مدرسه فرزندان است و اکنون پس از دو سال تعطیلی، شرایط متفاوتی را در پیش داریم.
در صورت تأمین نشدن سرویس‌های مدرسه‌ها و روی آوردن خانواده‌ها به خودرو‌های شخصی، بی‌شک شاهد ورود حجم انبوهی از خودرو‌ها در معابر، مسیر‌های منتهی به مدرسه‌ها و جلوی مدرسه‌ها خواهیم بود که سبب ترافیک سنگین، کندی عبور و مرور و نارضایتی شهروندان و از همه مهم‌تر کاهش ایمنی تردد دانش‌آموزان می‌شود. 
عباسی با اشاره به اینکه برابر قانون، سرویس‌های اتوبوس، مینی‌بوس و ون الزاماً باید از مراقبان همراه راننده در سرویس استفاده کنند، افزود: مراقبان در طول مسیر نیز مراقب دانش‌آموزان هستند و با توجه به حوادث سال‌های گذشته، چنانچه سرویسی بدون مراقب باشد، در صورت بروز حادثه، پیمانکار باید پاسخگو باشد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه