پیش‌بینی حدود ۸۰ هزار اسکان موقت در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری:

پیش‌بینی حدود ۸۰ هزار اسکان موقت در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر حدود ۸۰هزار واحد اقامتی موقت در پارک‌ها، مکان‌های اضطراری و سالن‌های بحران مشهد پیش‌بینی شده است.


علی نجفی اظهار کرد: شهرهای ما در اقصی ‌نقاط کشور روزهای خاص مربوط به خود دارند. روزهای گردشگری، روزهای زیارتی و مناسبتی؛ جایی محصول کشاورزی خاص دارد و روز و هفته‌ مشخصی طی سال دارند که مردم به مناسبت آن گرد هم جمع شده و گردهمایی دارند اما به برکت امام هشتم تمام روزها و ساعات این شهر متعلق به امام رضا(ع) است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 6هزار و 200پاکبان افتخار جارو کردن غبار زیر پای زائران را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵٠٠ نفر از آن‌ها در نجف خدمت کرده‌اند. همچنین طی این روزها بیش از ۳۱۶آبخوری در مشهد مهیا شده است.
نجفی خاطرنشان کرد: از نظر تأمین خدمات ایمنی و آتش‌نشانی نیز ۵٠ شیفت نیرو به همراه تجهیزات در هسته مرکزی مشهد مستقر شده و در صورت بروز مشکل در حداقل زمان ممکن آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند. همچنین بیش از ۳۴۰ دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات در خدمات شهری اعم از ماشین‌آلات عمومی و خاص در حالت آماده‌باش قرار دارند.
وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در بخش حمل و نقل به مناسبت این ایام تأکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰پارکینگ در هسته مرکزی شهر فراهم شده است. در بخش تاکسیرانی بیش از ۶٠نقطه اعم از ٣٠ایستگاه سیار و ٣٠ ایستگاه ثابت در این ایام تعریف شده و در کنار آن هزار و 800 اتوبوس آماده خدمت به زائران هستند که ۵۰ دستگاه از آن‌ها در هسته مرکزی شهر سرویس‌دهی خاص انجام خواهند داد.
وی یادآور شد: به مناسبت این روزها سرفاصله زمانی سرویس‌دهی قطار شهری نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در هسته مرکزی شهر ایستگاه‌های راهنمای زائر برای اطلاع‌رسانی و راهنمایی به زائران فراهم شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه