ایجادفهرست‌انتظار در پایانه مسافربری مشهد

فرماندار مشهد:

ایجادفهرست‌انتظار در پایانه مسافربری مشهد

فرماندار مشهد گفت: امسال موج بازگشت زائران دهه پایانی صفر و ازدحام آن‌ها برای خروج از مشهد را با تغییر ساختار فروش بلیت و ایجاد فهرست انتظار در پایانه مسافربری مشهد مدیریت می‌کنیم.


محسن داوری اظهار کرد: پیش‌فروش بلیت اتوبوس از ۲۷ شهریور ماه آغاز می‌شود و برای بازگشت نیز فهرست انتظار برای مسافران در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد به صورت سامانه‌ای ترتیب می‌دهیم.
وی ادامه داد: هر فردی که در سامانه فهرست انتظار نام‌نویسی کند، به محض باز شدن و تأمین ناوگان با پیامک به وی اطلاع می‌دهیم تا به پایانه بیاید و با توجه به تأمین ناوگان سعی می‌شود تا پیش از ۳۰ صفر برای متقاضیان بلیت صادر شود.
وی گفت: سامانه‌های انتظار را به هیئت‌های مذهبی اطلاع می‌دهیم تا با قرار دادن نام مسافران خود در فهرست انتظار، زمینه بازگشت به موقع کاروان خود را فراهم کنند.
داوری افزود: مسافرانی که سیستمی بلیت نمی‌خرند، هنگام مراجعه به پایانه مسافربری مشهد و پیش از ورود به پایانه، در فهرست انتظار، نام‌نویسی می‌شوند و سپس یا به اقامتگاه‌های خود در داخل شهر مراجعه می‌کنند و یا در قسمت‌هایی که پیرامون پایانه امام رضا(ع) در نظر گرفته شده، برای استراحت هدایت می‌شوند و به محض تأمین ناوگان برای بازگشت فراخوان می‌شوند.
فرماندار مشهد اظهار کرد: به دنبال این هستیم همه شرکت‌های حمل و نقل کشور را مکلف کنیم هر چه قدر زائر به مشهد می‌آورند به همان میزان نیز برگردانند.
وی قیمت بلیت در نظر گرفته شده برای ناوگان اتوبوسی یاد شده را برابر نرخ‌های مصوب عنوان کرد و افزود: در حال پیگیری برای تأمین مشوق‌هایی برای رانندگان و صاحبان ناوگان فعال در عملیات جابه‌جایی مسافران دهه آخر صفر هستیم.
داوری گفت: همچنین در حال رایزنی هستیم تا حدود هزار دستگاه اتوبوس از بخش دولتی و شرکت‌های بزرگ در داخل و خارج استان را جذب و خارج از ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران دهه پایانی صفر در مسیرهای درون و برون استانی ساماندهی کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه