به اتفاقات فوتبال مشهد مشکوکم

واحدی‌نیکبخت در گفت‌وگو با قدس:

به اتفاقات فوتبال مشهد مشکوکم

این روزها شاهد کوبیدن آخرین میخ‌ها بر تابوت فوتبال پرافتخار مشهد در لیگ یک هستیم. جایی که تیمی عجیب و غریب به نام «امیدوحدت»در هر بازی تنها با 14 بازیکن حاضر و هفت گل دریافت می‌کند و آماده دریافت هفت گل در دیدار بعدی می‌شود.


هیئت فوتبال در بحبوحه دعواهای اصولی- حمیداوی تیم سقوط کرده شهرخودرو را که مالکان آن تمایلی به تیم‌داری نداشتند به مجموعه مبهم «امیدوحدت» داد تا امروز شاهد تحقیر فوتبال مشهد در لیگ دسته اول باشیم.در واقع «امیدوحدت» امروز کاری با حیثیت فوتبال خراسان رضوی می کند که ابومسلم ، پیام و سیاه جامگان در بدترین شرایط خود نکردند. به همین بهانه با علیرضا واحدی‌نیکبخت از ستاره‌های فوتبال مشهد و تیم‌ملی گفت‌وگو کردیم.

اوضاع اسفناک فوتبال مشهد را پیگیری می‌کنید؟
بله، اتفاقاً پیگیر نتایج تأسف‌بار تیم امیدوحدت در لیگ دسته اول هستم و افسوس می‌خورم میراث ستاره‌های بزرگ مشهد در ایران و آسیا این‌گونه توسط آدم‌های غیر فوتبالی که در فوتبال مشهد به هر دلیلی پست گرفته‌اند به تاراج می‌رود. واقعاً حق فوتبال مشهد این نیست که در هر بازی از تیم‌های درجه چندم شهرهای دیگر با هفت هشت گل تحقیر شود.

عامل اصلی این سقوط را چه چیزی می‌دانید؟
معتقدم علاوه بر حضور آدم‌های منفعت‌طلب غیر‌فوتبالی، مشهد قربانی منیت‌ها شده است. یعنی آدم‌های بزرگ فوتبالی که باید برای نجات فوتبال شهر آستین بالا بزنند دچار «منم-منم» شده، حاضر نیستند در کنار هم قرار بگیرند و برای فوتبال شهر دل نمی‌سوزانند. این اختلاف‌ها و دوری‌ها سبب سوءاستفاده منفعت‌طلبان غیرفوتبالی می‌شود.همه این اتفاقات هم از زمانی شکل گرفت که تیمی به نام پدیده بنا به هر دلیل و نیتی توسط همان غیر فوتبالی‌ها در مشهد تشکیل شد.

سرنوشت نماینده مشهد در لیگ دسته اول را چگونه می‌بینید؟
 به نظر می‌رسد دوستان می‌خواهند شرایط را به سمتی ببرند که تیم منحل شود و به این طریق از زیر بار بدهی‌ها شانه خالی کنند. بالاخره ما فوتبالی هستیم و این چیزها را می‌فهمیم. 

وظیفه هیئت فوتبال خراسان رضوی در این بین چیست؟
هیئت فوتبال اگر قصد دارد کاری برای اعتبار فوتبال مشهد انجام دهد اکنون باید وارد عمل شود. آدم به بعضی تصمیم‌ها شک می‌کند. یا تیم را زودتر منحل کنند و یا به دست افراد کاردان و با صلاحیت مالی و فنی بسپارند؛ چون این شرایط در شأن فوتبال مشهد نیست که مورد تمسخر قرار گیرد.

با این شرایط امیدی به بازگشت مشهد به روزهای خوب گذشته دارید؟
فوتبال مشهد را دوست دارم و امیدوارم بزرگان فوتبال شهرم با همدلی بیشتر بتوانند کنارهم قرار بگیرند و کارهای بزرگی انجام دهند. در همین بازی خیریه ای که افتخار داشتم کنار آقا خداداد مقابل تیم عادل فردوسی پور به میدان بروم حس خوبی داشتم و نشان دادیم چه کارهای ارزشمندی را می توانیم با وفاق و دور شدن از منیت‌ها انجام دهیم.

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه