ثبت اراضی سبب کاهش اختلاف‌ها می‌شود

امام جمعه بیرجند:

ثبت اراضی سبب کاهش اختلاف‌ها می‌شود


​​​​​​​نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: با اجرای حدنگاری و ثبت املاک در استان، هم زمین دولت و هم اراضی روستانشینان مشخص شده و این اقدام موجب کاهش اختلاف‌ها می‌شود. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: برخی از گلایه‌ها و مراجعه‌های مردمی در استان مربوط به اراضی منابع طبیعی بود که خیلی جاها احکام خوبی هم داده نمی‌شد یعنی به قلع و قمع برخی محصولات می‌انجامید.
وی گفت: با این طرح اراضی مردم و ملی سنددار شده و جلو کوه‌خواری، زمین‌خواری و سایر مشکلات ناشی از آن گرفته می‌شود و از طرفی در موارد شخصی ظلم نمی‌شود. 
یکی از مشکلاتی که از قبل در استان وجود داشت اینکه مردم فقیر روستانشین در اراضی آبا و اجداد مشغول به کشاورزی می‌شدند که پس از مدتی تحت فشار منابع طبیعی قرار گرفته و این موضوع سبب بروز اختلاف می‌شد.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: روستاییان در زمین‌هایی که ارزش ریالی نداشت گندم و جو و سایر محصولات کشاورزی می‌کاشتند که تأکید کردیم دست‌ کشاورز را قطع نکنید بلکه اگر مدعی زمین هستید نسبت به این مهم و ثبت آن اقدام کنید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه