تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی

خراسان جنوبی

تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی


​​​​​​​سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان خبر داد و گفت: در دو فاز از این طرح ۲۴۴ روستای استان مورد بررسی قرار گرفته است. به گزارش فارس، مهدی ابراهیمی اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است. وی افزود: اسناد تهیه شده برای شناخت دقیق و جامع مناطق روستایی همراه مزیت‌ها و ظرفیت‌های توسعه به عنوان ابزاری برای سهولت تصمیم‌گیری مدیران ارشد استان قابل استفاده و بهره‌گیری است.
ابراهیمی یادآور شد: در نخستین فاز از اجرای این طرح مطالعاتی برای 109 روستای خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های قاین، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ارائه شد و در فاز دوم نیز 135 روستای دیگر از شهرستان‌های استان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند‌.
وی خاطرنشان کرد: دومین فاز از طرح مطالعاتی تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی با مسئولیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان ‌جنوبی و با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با استفاده از مشارکت و تعامل مؤثر فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان به انجام رسید.
ابراهیمی متذکر شد: در تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی خراسان جنوبی مزیت‌های اقتصادی روستا با محورهای کشاورزی و گیاهان دارویی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه