افزایش 80درصدی قیمت‌ نوشت‌افزار

خراسان شمالی

افزایش 80درصدی قیمت‌ نوشت‌افزار

رئیس اتحادیه لوازم‌تحریر بجنورد  گفت: قیمت نوشت‌افزار در مقایسه با سال تحصیلی گذشته به‌ شدت افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت در برخی محصولات با افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی همراه بوده است. 


بهروز خواجوی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: قیمت نوشت‌افزار در آستانه سال جدید با افزایش زیادی همراه بوده و این موضوع تبدیل به بزرگ‌ترین دغدغه این روزهای والدین در استان شده است. 
رئیس اتحادیه لوازم‌تحریر بجنورد با اعلام اینکه در حوزه نوشت‌افزار قیمت دفتر افزایش بیشتری داشته است، گفت: به ‌عنوان نمونه دفتری که سال گذشته ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسید در سال جاری برای خریدار ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود و با لحاظ شدن درصد سود فروشنده با قیمت بالاتری به دست مشتری می‌رسد. 
خواجوی در خصوص دلایل افزایش قیمت نوشت‌افزار در استان، گفت: بالا رفتن قیمت دلار و افزایش قیمت کاغذ از دلایل اصلی افزایش قیمت نوشت‌افزار است.
رئیس اتحادیه لوازم‌تحریر بجنورد همچنین از کاهش تقاضا برای خرید نوشت‌افزار فانتزی در استان خبر داد و اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت نوشت‌افزار وارداتی نیز بسیار افزایش داشته به‌ طوری که فروشندگان از کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید خبر می‌دهند. 
خواجوی خاطرنشان کرد: خرید نوشت‌افزار یکی از نیازهای اولیه برای خانواده‌های دارای دانش‌آموز است اما گرانی بیش ‌از حد این اقلام سبب شده خانواده‌ها توانایی خرید نداشته باشند و شرمنده فرزندانشان شوند و در نهایت نسبت به خرید چند قلم ضروری اکتفا کنند. 
خواجوی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر صنف نوشت‌افزار افزایش قیمت بالای اجاره‌بهای مغازه است که در مواردی تا ۵۰ درصد گران‌تر شده است و قطعاً با این وضعیت بازار و استقبال ضعیف مردم برای خرید شرایط را سخت‌تر کرده است و نظارت خاصی در حوزه گرانی اجاره‌بها وجود ندارد.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه