پاسخ متناسب تهران به اقدامات سازنده ریاض

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به قدس رویکرد کشورمان در خصوص عربستان سعودی را تشریح کرد

پاسخ متناسب تهران به اقدامات سازنده ریاض

آرش خلیل‌خانه


​​​​​​​سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته  با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره مواضع و رویکردهای متناقض عربستان سعودی با روند مذاکرات بین دو کشور برای بهبود روابط ازجمله حمایت از اقدام اخیر دولت آلبانی در قطع روابطش با تهران، بازداشت یک حاجی ایرانی و شواهد رکود روند مذاکرات دوجانبه در هفته‌های اخیر گفت: با توجه به نگاه ایران برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، با ریاض وارد گفت‌وگوشدیم که در پنج مرحله ادامه یافت و توافقاتی حاصل شد. تأکید ما بر اتخاذ رویکردهای سازنده است و ایران به هر اقدام و گام سازنده‌ای به صورت متناسب پاسخ خواهد داد.
وی در خصوص ادعا و اقدام دولت آلبانی در قطع روابط سیاسی، اظهار کرد: منشأ این‌گونه اتهام‌پراکنی‌ها نه لزوماً از آلبانی بلکه از هزاران کیلومتر دورتر در آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شود. کنعانی درباره درخواست سناتورهای آمریکایی برای ندادن ویزا به رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس سازمان ملل هم به تکلیف دولت آمریکا در موافقت‌نامه دولت مقر سازمان ملل برای فراهم کردن زمینه حضور سران و نمایندگان اعضای سازمان ملل در نشست‌های تخصصی و مجمع عمومی اشاره کرد و گفت: ما به اظهارات غیر سازنده مقامات کنگره توجه نمی‌کنیم. 
وی در مورد تحولات اخیر یمن و سفر سخنگوی انصارالله به تهران گفت: چیزی که می‌تواند به تحکیم روند آتش بس کمک کند، رفع محاصره یمن و تأمین مایحتاج ملت تحت محاصره یمن است. وی بیانیه سه کشور اروپایی را نیز موضعی نسنجیده ، توصیف کرد و گفت  ایران در پاسخ خود به‌هیچ‌وجه موضوعات جدیدی مطرح نکرده که مانع توافق باشد. کنعانی همچنین به شورای حکام آژانس که در حال برگزاری نشست فصلی خود است در مورد تبعات تکرار اقدامات غیرمنطقی و مخرب همانند قطعنامه نشست قبلی هشدار داد. وی تأکید کرد: تهران واکنش خود را متناسب با تحولات آژانس و نشست شورای حکام تنظیم خواهد کرد. کنعانی در پاسخ به پرسشی در مورد ادعای رئیس موساد مبنی بر اینکه اگر توافقی هم حاصل شود، ایران از حملات در امان نخواهد بود، گفت: از کوزه همان برون تراود که در اوست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه