یک صندلی سینما برای ۸۴۷نفر

یک صندلی سینما برای ۸۴۷نفر

سرپرست اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به فعال بودن 7هزار و ۶۰۲ صندلی سینمای استان به نسبت جمعیت حدود 5/6 ‌میلیونی خراسان رضوی، هم اینک به ازای هر ۸۴۷ نفر یک صندلی در سینماهای این استان وجود دارد.


سوسن محمدزاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰ سینما با ۶۴ سالن و 7هزار و ۶۰۲ صندلی در استان فعال است و سینماهای شهرهای تربت حیدریه، تایباد، تربت‌جام، قوچان، کاشمر و نیز سینماشهر فیروزه نیشابور و پیروزی مشهد در زمره سینماهای تعطیل استان هستند.
وی در خصوص راهکار این نهاد در خصوص بازگشایی سینماهای تعطیل گفت: هر کدام از سینماهای تعطیل بنا به دلایلی از جمله به‌روز نبودن یا استهلاک تجهیزات، نیاز به بازسازی داشتن، اختلاف مالک و بهره‌بردار و عدم توانایی مالک دولتی برای تجهیز و بازسازی تعطیل مانده‌اند که برطرف کردن هر کدام از این موانع راهکار جدا و البته سختی را می‌طلبد.
محمدزاده افزود: از سوی دیگر هزینه‌های بازسازی و نوسازی به حدی زیاد است که مالک و بهره‌بردار بخش دولتی قادر به تأمین آن نیست. مالک و بهره‌بردار بخش خصوصی هم با پیش‌بینی عدم سوددهی سینما نسبت به هزینه‌کرد بازسازی، تمایل به این کار نشان نمی‌دهد.
وی گفت: شهرداری مشهد با توافق‌های به عمل آمده با سازمان سینمایی کشور درصدد مشارکت در افزایش سرانه صندلی سینماست، از این رو اعلام آمادگی کرده تا پنج فرهنگسرای خود را به منظور تبدیل به سالن سینما به چرخه نمایش اضافه کند.
محمدزاده افزود: با توجه به استقرار بیشتر سالن‌های فرهنگسراها در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار، تبدیل آن‌ها به سینما از اهمیت بالایی برخوردار است، در حال حاضر این سالن‌ها در مرحله دریافت موافقت اصولی از کمیسیون ماده8 استان هستند تا اجرای طرح تبدیل و بازسازی آغاز شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه