توجه به اخلاق میزبانی از زائران بارگاه رضوی

آیت‌الله سیدجعفر سیدان در دیدار با معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری تأکید کرد

توجه به اخلاق میزبانی از زائران بارگاه رضوی

مقدم

یک استاد برجسته حوزه علمیه مشهد گفت: جریان خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی و مسئله میزبانی از آن‌ها باید در کنار اخلاق میزبانی مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدجعفر سیدان در دیدار با معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی در خصوص ارائه راهکارهای خدمت‌رسانی به زائران در دهه‌ آخر ماه صفر افزود: یکی از برنامه‌هایی که سبب حفظ مکتب اهل بیت(ع) شده است و اکنون تأثیرگذاری بسیاری نیز دارد مسئله زنده نگه داشتن شعائر اسلامی، توجه به شهادت و ولایت خاندان رسالت است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم شهادت در دهه آخر صفر ادامه داد: بر همین اساس نهادها، مسئولان و هیئت‌های مذهبی مختلف در کنار مردم به این موضوع توجه دارند.
این استاد حوزه بیان کرد: همچنین مراسم جاماندگان اربعین حسینی نیز که از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم رضوی با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود، باید با شکوه بیشتری انجام شود.
او اظهار کرد: با توجه به حضور زائران در دهه پایانی صفر، مسئله پذیرایی از زائران و مجاوران در موضوعات مختلف خدمت‌رسانی باید همراه با توصیه‌های دینی در برخورداری از اخلاق حسنه باشد تا مورد رضایت و عنایت خداوند متعال و لطف معصومین(ع) قرار گیرد.
آیت‌الله سیدان گفت: باید به خدمتگزاری برای زائران و مجاوران رضوی افتخار کرد، این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران و با توجه به اهمیت تشیع و اسلام در کشور، باید هر کس به وظیفه خود در حفظ شعائر دینی عمل کند.
این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: زیارت، بیعت با امام معصوم(ع) است و توجه مردم به این موضوع می‌تواند موجب گسترش فضای مناسبی در جامعه شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه