رایزن بنگلادش خواستار واردات کشمش و انگور شد

رایزن بنگلادش خواستار واردات کشمش و انگور شد

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: بخش کشاورزی خراسان شمالی مهم‌ترین ظرفیت سرمایه‌گذاری بین دو کشور محسوب می‌شود و این کشور خواهان واردات انگور و کشمش این استان است.


«جولیا معین» در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: شناخت توانمندی‌های اقتصادی این خطه از شمال شرق کشور از مهم‌ترین هدف‌های سفر به بجنورد است و ضرورت دارد از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدیگر اطلاع داشته باشیم.
وی در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: شرکت‌های تجاری ایران می‌توانند از مزیت اقتصادی آزاد و باز بنگلادش برای صادرات انواع محصول به سایر کشورهای جهان استفاده کنند. جولیا معین با بیان اینکه بنگلادش عضو سازمان تجارت جهانی است افزود: شرکت‌های تجاری ایران می‌توانند از این طریق به بازار کشورهای جنوب شرقی آسیا راه یابند.  وی بر کیفیت محصولات صادراتی تأکید کرد و افزود: علاوه بر اینکه محصولات صادراتی از خراسان شمالی باید دارای کیفیت مناسب باشد، باید شرایط حمل و نقل محصولات نیز فراهم شود و توسعه این بخش مستلزم همکاری بیشتر است.  رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: سنگ مرمر و مرمریت خراسان شمالی از دیگر ظرفیت‌هایی است که دارای قابلیت فراوانی برای صادرات به کشور بنگلادش است و ضرورت دارد در این بخش فعالیت بیشتری انجام شود.
وی یادآور شد: صنعت نساجی از ظرفیت‌های کشور بنگلادش محسوب می‌شود و کشور ایران در این خصوص همکاری مناسبی داشته و خواهان بیشتر این تبادلات تجاری هستیم. 
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این کشور هیچ محدودیتی ندارد و به محض سرمایه‌گذاری اقامت دریافت می‌کنند و هر زمان که نیاز به خروج سرمایه باشد با آن موافقت می‌شود.
وی حوزه گردشگری و صنایع را از دیگر مزیت‌های استان دانست و اظهار کرد: در این خصوص نیز استان ظرفیت دارد که باید مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه